استاندار یزد با بیان اینکه دانشگاه علوم پرشکی این استان از مردمی‌ترین نهادهای خدمات‌رسان است و نگاه مسوولان به حوزه بهداشت و درمان باید اولویتی باشد گفت: زیرساخت‌های این دانشگاه باید تقویت شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 18 September 2022

به گزارش ایرنا مهران فاطمی روز یکشنبه به مناسبت ۲۶ شهریورماه روز ملی اورژانس در جمع پرسنل این مجموعه درمانی، برخورد جامعه پزشکی استان یزد با مردم را خوب توصیف کرد و یادآور شد: حسی که پرسنل بهداشت و درمان به مردم منتقل می کنند حس مثبت و خوبیست و این سطح از دلسوزی، خدمات و دغدغه را کمتر در دستگاههای دیگر مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: هیج جایی مثل اورژانس مقید نیست تا در کوتاه‌ترین زمان، خود را به محل حادثه برساند و جان خود را به خطر بیندازد تا سرنوشت یک بیمار را رقم بزند.

وی با بیان اینکه سطح متفاوتی از خدمت به مردم در حوزه بهداشت و درمان و اورژانس رقم می خورد و این ارزشمند است، تصریح کرد: تجلیل های دنیایی مهم نیست و تمام میشود ولی ثواب الهی و اجر عظیمی که خدا می دهد ارزشمند است و توفیق دست یابی به این سطح از پاداش الهی را در کمترین جایی می توان مشاهده کرد.

فاطمی، وظیفه مسوولان ذیربط را اهمیت دادن به زیرساخت های دانشگاه پزشکی و بویژه بخش اورژانس دانست و گفت: این بخش، خط مقدم مواجهه با بیماران است، زیرساخت های این حوزه باید تقویت شود که یکی از راههای آن مولد سازی است، مولد سازی ظرفیتی است که در قانون هم دیده شده و حتی شاید پروژه های سفر هم از محل مولد سازی انجام شود.

وی به ظرفیت های استفاده از زمین های مازاد دانشگاه علوم پزشکی هم گریزی زد و افزود: اگر بتوانیم زمین های مازاد دانشگاه را به کارگروه مولد سازی بیاوریم ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان منابع تولید می شود که با آن زیرساخت های علوم پزشکی را می توان نو نوا کرد.

استاندار یزد به گفتگوهای خود با وزیر صمت برای دریافت حقوق استان از محل معادن اشاره کرد و اضافه نمود: بحث سهم ۲۰ درصد استان از جمله محورهای مورد بحث با وزیر بود که قرار شد آن را در شورای عالی معادن مطرح کنند.

وی تعریف پروژه های متناسب با ظرفیت ۲۰ درصد سهم استان را یادآور شد و گفت: بسیاری از حوادث استان در جاده های معادن رخ می دهد و لذا باید متناسب با آن به این بخش توجه شود، وزیر صمت هم این واقعیت را پذیرفته تا بتوانیم از محل تخفیف حقوق دولتی برای دانشگاه علوم پزشکی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار بگیریم.

وی به ظرفیت های بخش خصوصی برای تقویت حوزه بهداشت و درمان و بخصوص بخش اورژانس هم اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی باید کمبودهای خود در بخش اورژانس، آمبولانس و منابع انسانی را اعلام کند تا از همین محل پیگیری شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار