رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد خبر داد
رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بازار چارسوق می تواند به بازار تخصصی صنایع دستی تبدیل شود تا صنایع دستی هنرمندان به صورت گسترده در این مکان در معرض دید همشهریان باشد همچنین میتوان از ظرفیت مجموعه کاروانسرا های موجود در بازار قدیمی یزد و اماکنی که در تملک اوقاف است در زمینه صنایع دستی استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 17 August 2022

«فاطمه حقیرالسادات» ضمن اعلام این خبر ادامه داد: جهت طراحی پکیج های مختلف صنایع دستی منطبق با ویژگی های جمعیت شناسی مخاطبان و ایده و سطح بندی هدایای اهدایی شهرداری و شورا توسط انجمن صنایع دستی فراخوان داده شود.

وی گفت: کمیته تولید محتوا در صنایع دستی یزد با مشارکت میراث، شهرداری و هنرمندان بخش خصوصی با محوریت میراث نیز ایجاد شود و طراحی برای کاربردی کردن محصولات بومی صنایع دستی یزد درخصوص رونق بیشتر، ارائه شود همچنین باید به هنرمندان بومی شهر، توجه و حمایت ویژه ای شود.

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین الملل گفت: برای درجه بندی هنرمندان صنایع دستی و تهیه شناسنامه هنری به آنها برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: همچنین سفارشی سازی صنایع دستی برای زیباسازی شهری توسط معاونت خدمات شهری و سازمان فرهنگی ورزشی با همراهی انجمن صنایع دستی و هنرمندان انجام شود.

وی افزود: مرکز آموزش های صنایع دستی توسط میراث فرهنگی نیز احیا و حمایت شود و رویداد های تخصصی صنایع دستی مناسب با تقویم سالانه در نقاط مختلف شهر برگزار شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از رابط عمومیشورای شهر یزد، حقیرالسادات در پایان گفت: هنرمندان با واحد روابط بین الملل شهرداری ارتباط داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار