استاندار یزد گفت: این استان می تواند پایلوت اجرای طرفیت های قانون جهش تولید دانش بنیاد در کشور با پروژه های مشخص باشد و در این زمینه استان آمادگی کامل دارد و ظرفیت هایی هم داریم تا فعال کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 17 August 2022

به گزارش چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد مهران فاطمی در نشست نو آوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با درخواست از معاون علمی و فناوری رییس جمهور برای اجرا و تکمیل طرح های نیمه تمام این حوزه در استان گفت: لازم است مجموع درخواست های شرکت های دانش بنیان و ۳۳ درخواستی که در اختیار این نشست قرار گرفته در تهران با حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نهایی شود.

وی در این نشست که با حضور سرونا ستاری معان علمی و فناوری رییس جمهور در محل استانداری برگزار شد افزود: معاونت علمی ریاست جمهور، مصداق دولت صادق‌الوعد است؛ بخشی از آنچه در این استان تعهد شده بود هنوز باقی مانده که درخواست ما این است که پروژه های قبلی که شروع شده همه تمام شود.

استاندار یزد افزود: تعهدات استان را کامل خواهیم گذاشت و امیدواریم تعهدات معاونت علمی و فن اوری هم اجرایی شود تا در زمان کوتاه این پروژه ها اجرایی شود.

وی درخواست سوم استان را آغاز فاز دوم اجرای کارخانه نو اوری استان اعلام کرد و یادآور شد: ما در استان کمک می کنیم و معاونت علمی هم تاکید داشته باشد تا این فاز در هفته دولت سال اینده عملیاتی شود.

فاطمی، توجه به شهرستان های کمتر برخوردار را درخواست دیگر خود از معاونت علمی رییس جمهور اعلام کرد و اظهار داشت: این بخشها به نوبه خود استعدادهای منحصر بفردی دارند ؛ درخواست من این است که جایگاه ویژه ای برای آنها منظور شود و ما هم همراهی خواهیم کرد.

وی بحث پردیس نو اوری و فن اوری ساختمان و کشاورزی را هم موضوع دیگری عنوان کرد که همه دستگاههای استان با آن همراه هستند و ما هم دنبال می کنیم که انشالله جزو مصوبات معاونت علمی باشد.

استاندار یزد حل موضوع مسکن نخبگان و مراکز دانش بنیان و شرکت های فن اوری را هم خواستار شد و گفت: الان همه ظرفیت نهضت ملی مسکن فعال شده و زمین هم موجود است هست، باید بهترین نقاط را هم در دانشگاهها و هم خارج دانشگاهها برای نخبگان و شرکت های دانش بنیان اختصاص دهیم.

وی از پیگیری معاون علمی و فناوری رییس جمهور برای افزایش یک میلیارد تومانی وام این حوزه خبر داد و اظهار داشت: هزینه هر واحد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که ۴۰۰ میلیون تومان آن آورده خود عزیزان است و یک میلیارد تومان هم وام است تا در بهترین نقاط استان برای نخبگان، بنای نهضت ملی مسکن را پایه ریزی کنیم.

وی تامین زمین برای دفتر نخبگان در استان هست را هم یادآور شد و گفت: زمین فعلی ۶۰۰ متر است که قرار شد ۷۰۰ متر زمین های اطراف آن هم به این زمین اضافه شود.

فاطمی با حمایت از پردیس فن آوری دانشگاهها و تاکید ستاری بر توجه به این حوزه گفت: امسال ۱۰ درصد یعنی ۴۵ میلیارد تومان را گذاشتیم و ۲۰ میلیارد تومان هم برای افزایش اعتبار صندوق پژوهش و نواوری می گذاریم و ۱.۵ میلیارد تومان هم کمک سود تسهیلات به صندوق لحاظ کردیم ، ۶ میلیارد تومان هم خودم گرفتم تا کار روی زمین نماند و ۱۰ میلیارد تومان هم برای کارخانه اقبال از محل سفر گذاشتیم و از محل تسهیلات و منابع تبصره ۱۶ و ۱۸ به هر میزانی که لازم باشد ما برای حوزه دانش بنیان و فن اوری می گذاریم .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار