معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در دانشگاه یزد چند طرح فناورانه را مورد بهره برداری و بازدید قرار داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ 16 August 2022

«سورنا ستاری» امروز سه شنبه در ابتدای حضور در دانشگاه یزد، ساختمان خدمات فناوری این دانشگاه را افتتاح کرد.

این ساختمان دارای زیربنای ۵۲۷ مترمربع و در سه‌طبقه با اعتبار حدود ۲۳ میلیارد تومان از محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در دو بخش فضای کار اشتراکی و آمفی‌تئاتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مجموعه از استارتاپ استودیو نیز بهره‌مند شده تا از طریق هم‌افزایی با استارت‌آپهای دیگر، به فعالیت آنها سرعت ببخشد.

ستاری در ادامه مرکز شماره سه نوآوری و فناوری دانشگاه یزد را افتتاح کرد. این ساختمان با زیربنای دو هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۶.۵ طبقه ایجاد شده و از شروع فعالیت در سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ اعتبارری معادل ۵۰ میلیارد ریال از محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری به آن اختصاص‌ یافته و در این مجموعه ۲۱ شرکت مستقر است.

معاون علمی ریاست‌جمهوری در ادامه ضمن بازدید از مرکز نوآوری فناوری شماره دو دانشگاه، واحد تولید استارتر لبنی به مساحت ۱۰۰ مترمربع را مورد بهره‌برداری قرار داد. این واحد با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت آغازگران سبز رایکا ایساتیس ایجاد شده‌ است.

ستاری در ادامه اولین پردیس علم و فناوری کشور در دانشگاه یزد را در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار کلنگ‌زنی کرد. قرار است واحدهای تحقیقاتی شرکت‌های تولیدی استان که عمدتاً در حوزه تولید سبز فعالیت دارند، در این پردیس مستقر شوند.

پیش‌بینی می‌شود برای راه‌اندازی فاز اول این پردیس مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل کمک‌های معاونت علمی ریاست‌جمهوری، استانداری یزد و صنایع بزرگ استان تامین شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار