امام جمعه یزد در دیدار معاون علمی رئیس جمهور تاکید کرد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: غفلت از سه عامل تدین، تفکر و تعقل در آموزش کشور باعث مشکلات کنونی کشور حتی در سطح مدیریت استان است.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹ 16 August 2022

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: آموزش در کشورمان از ابتدا دچار مشکل بوده و همچنان سبک نادرستی بر آن حاکم است به طوری که در مدیریت‌های ما نیز تاثیر گذاشته است.

وی سه اصل تدین و تفکر و تعقل را از اصول مغفول مانده در آموزش کشورمان خواند و افزود: غرب تلاش دارد تا دانش اموزانمان بدون تدین و مغفول الهویه باقی بماند.

ناصری ادامه داد: از طرفی تفکر را دانش اموزان ما گرفته‌اند و اموزش به نحوی پیش می رود که فکر کردن را از آنها گرفته است و متاسفانه در دانشگاه نیز همین وضعیت را داریم و این در مدیریت ما نیز تسری یافته است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر تولید علم تاکید دارند لذا نباید تنها به دنبال بهره برداری از طرحهای دیگر کشورها باشیم بلکه باید خود تولید علم داشته باشیم.

وی با اشاره به پیشنهاد ایجاد بورسیه شغلی دانشجویان در صنایع استان، این اقدام را موثر در تولید علم در خدمت صنعت ذکر کرد.

ناصری به اهمیت تعقل در آموزش کشورمان تاکید کرد و گفت: دشمن تلاش داشته با گرفتن تعقل از دانش آموزان و دانشجویان ما و حتی سیاسیون کشورمان، قدرت تشخصی حق از باطل را گرفته است.

وی افزود باید آموزش و پرورش اصلاح شود و توصیه داریم که دانشگاه فرهنگیان که هر ساله چند هزار معلم را تربیت می کند برای آموزش بهتر نسلهای آینده مورد اهتمام بیشتری واقع شود.

«سورنا ستاری» معاون رئیس جمهور نیز ابراز کرد: متاسفانه ساختارهای ایجاد شده در آموزش طی سالیان گذشته از بوم داخلی کشور ایجاد نشده و قاعدتاً سبکهای آموزشی برگرفته از دیگر کشورهاست.

وی افزود: توسعه باید از فرهنگ نشات گرفته شود و قطعاً صنعت نیز از این طریق اصلاح خواهد شد.

ستاری ادامه داد: بی توجهی به نقش مردم از دیگر مشکلات است و دانشگاه ها باید با تعامل مردم و در جهت رفع نیازهای جامعه اداره شود که این دغدغه‌های مهم مدیریت کشور است.

وی موضوع آموزش و پرورش را پیچیده تر خواند و گفت: متاسفانه مشکلات مالی در این حوزه فرصت تحول را از این وزارت گرفته است و نقش دانشگاه‌ها در این زمینه بسیار سنگین تر شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی در جهت کمک به دولت تاکید کرد و گفت: باید با شکل گیری فرهنگ اقتصاد دانش بنیان جوانان زودتر به اقتصاد و خودباوری لازم برسند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار