معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: سواد حدود ۹۰ درصد آزادگان زیرپوشش در استان قبل از زمان اسارت زیردیپلم بوده است ولی هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد آنها دارای مدارک دانشگاهی تا دکترا هستند.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴ 16 August 2022

محمدحسین فاضلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ادامه تحصیل آزادگان در رشته‌های مختلف علمی بر حسب نیاز و علاقه جزو برنامه‌های مهمی است که با حمایت بنیاد شهید و امورایثارگران پیگیری می شود.

وی تعداد آزادگان استان یزد را ۷۵۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد هم‌اکنون ۶۸۲ نفر آنها در قید حیات هستند و ۱۵ نفر در زمان اسارت به فیض شهادت نائل شدند و ۹ نفر نیز پس از رهایی از اسارت به خیل شهیدان سرفراز پیوستند.

این مسئول اظهار کرد: ثبت و ضبط خاطرات آزادگان به منظور ارائه به جامعه به خصوص نسل جوان جزو برنامه محوری این نهاد است و تاکنون خاطرات ۱۲۰ نفر از آنها ضبط و ثبت شده است و برای بقیه نیز این اقدام صورت می‌گیرد و انجام امور فرهنگی برای آزادگان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی جزو برنامه‌هایی است که امسال پیگیری می‌شود.

فاضلی بیان کرد: به مناسبت بزرگداشت روز آزادگان ( ۲۶ مرداد ) برنامه‌های مختلفی در سطح استان پیش‌بینی شده که از مهمترین آنها برگزاری همایش آزادگان و مسابقات متعدد فرهنگی و ورزشی است.

معاون اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثاگران یزد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در شرایط کنونی پیگیری موضوع جهاد تبیین در جامعه برای نسل جوان است که آزادگان قهرمان نقش مهمی در تحقق آن دارند.

فاضلی از همکاری رسانه‌های گروهی برای انعکاس رشادت‌ها و خاطرات آزادگان استان در بحش‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: باید نوجوانان و جوانان را بیش از گذشته در جریان رشادت‌های جامعه ایثارگری یزد قرار دهیم.

در روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر از رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که از ۶ ماه تا بیش از ۱۰ سال دوران اسارت خود را در زندان های رژیم بعثی عراق سپری کردند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار