مدیر کل بنیاد شهید استان یزد با حضور در ایسنا:
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد ضمن تشریح بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در استان، برنامه‌های ایجاد ناامیدی و یاس در مردم را بزرگترین گناه دانست و ایسنا را به دلیل پرداختن به متن به جای حاشیه سازی از رسانه‌های خوب کشور خواند.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹ 15 August 2022

حجت الاسلام «عباس زارع‌» امروز دوشنبه ۲۴ مرداد در بازدید از ایسنا ضمن تسلیت ایام عزای حسینی و گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران باید همانند حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب (س) که پیام‌رسانان حقیقی واقعه کربلا بودند، به رسالت سنگین و مهم خود عمل کنند.

وی رسانه‌هایی مانند ایسنا را به دلیل پرداختن به متن به جای حاشیه سازی از رسانه‌های خوب کشور و استان برشمرد و گفت: ایجاد ناامیدی و یاس در مردم بزرگترین گناه محسوب می‌شود به ویژه این که برخی رسانه‌ها به رغم سختی‌هایی که برای تشکیل این نظام مقدس کشیده شده، با بزرگنمایی برخی کاستی‌ها و نقد غیرمنصفانه مشکلات، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

زارع با اشاره به ۲۶ مردادماه آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، به سختی‌های دوران اسارت و دوام نیاوردن برخی از آزادگان از مشقتهای اردوگاه‌های حکومت بعثی و صدامیان، گفت: استان یزد ۷۵۱ آزاده دارد که هم اکنون ۶۸۲ نفر از آنها در قید حیات هستند و این در حالیست که ۱۵ شهید استان در غربت اسارت و ۹ نفر پس از رهایی از اسارت به شهادت رسیدند.

وی به برخی از برنامه‌های این مناسبت در استان اشاره و عنوان کرد: برگزاری همایش آزادگان سراسر استان یزد با حضور و سخنرانی امام جمعه و استاندار، بازید آزادگان علاقمند از واحدهای تولیدی، برگزاری همایش دوچرخه سواری همگانی با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، دیدار با خانواده آزادگان شهید و متوفی از جمله این برنامه هاست.

این مسئول یکی از اقدامات ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را ثبت و ضبط خاطرات آزادگان ذکر و تاکید کرد: خاطرات و دلاور مردی‌های ایثارگران و رزمندگان اسلام برای نسلهای آینده همانند گنجینه‌ای می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد و لذا از آزادگان دعوت می کنیم حتما در این زمینه همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این که ۹۰ درصد از آزادگان استان در دوران اسارت زیر دیپلم سواد تحصیلی داشتند ولی در بازگشت به وطن ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها دارای تحصیلالت عالیه و حتی دکتری بودند، گفت: هم آکنون در جمع آزادگان استان از امام جمعه و نماینده مجلس تا کارآفرین و خیرمند داریم و خوشبختانه آزادگان استان به رغم سختی های فراوان از کمترین ناراحتی‌های روانی از جمله افسردگی برخوردار هستند.

زارع به برگزاری دومین جشنواره چندرسانه‌ای رسم سرخ به همت بنیاد شهید کشور نیز اشاره کرد و گفت: دومین دوره جشنواره چند رسانه‌ای «رسم سرخ» با شعار «نهضت هنری جهاد تبیین» از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود که در این راستا علاقه‌مندان تا دهم شهریور می‌توانند آثار خود را با موضوعات «جهاد تبیین در حوزه ایثار و شهادت»، «بیانیه گام دوم انقلاب»، «قهرمان پروری»، «ایثار اجتماعی»، «دیپلماسی ایثار»، «خودباوری و همگرایی ملی» و «قدرت نرم» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی همچنین عنوان کرد: امسلا در کنار کلاسهای قرانی برای خانواده شهدا و ایثارگر، یک دوره مسابقات قرانی نیز در استان برای این قشر تدارک دیده شده است.

مدیر کل بنیاد شهید استان با اشاره به خسارات سیل اخیر گفت: خوشبختانه استان یزد در سامامندهی گلزارهای شهدا از استانهای پیشرو است و خوشبختانه در جریان سیل آسیبی به مزار شهدا وارد نشده ولی اندک اسیبی به گلوگاه ستونهای سقف گلزار شهدا در خلدبرین رسیده که در دست بازسازی و بهسازی است.

زارع در پایان از تدارک چند طرح در زمینه مزارهای تک شهیدی و برخی گلزارها شهدا در استان خبر داد و توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار