در نشست ستاد درآمد استان یزد ضمن اشاره به افزایش ۱۳۵ درصدی وصول مالیات‌های مستقیم در استان طی چهارماهه نخست امسال، کسری درآمدهای عمومی استان طی این مدت ۱۶ درصد و البته در مقایسه با مدت مشابه پارسال همراه با افزایش ۷۱ درصدی اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 15 August 2022

«مجید دهقانی‌زاده» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در چهارمین نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع استان که با محوریت ارایه گزارش چهار ماهه از تحقق درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱ در سالن اندیشه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، با اشاره به این که عملکرد چهار ماهه تحقق درآمدهای استان نسبتاً مناسب است، اقدام اداره کل امور مالیاتی استان را در این زمینه ارزشمند خواند و گفت: درصد بالای سهم عملکرد درآمدهای مالیاتی به عملکرد کل درآمدهای عمومی استان در تخصیص‌های خزانه به استان اثر مثبتی خواهد داشت.

وی با بیان این که در سال گذشته بیشترین درصد تحقق درآمدهای عمومی را در استان شاهد بودیم، پیشنهاد داد تا مقایسه مالیاتی صنوف استان و گزارشی از ریز بخشودگی مالیاتی صورت پذیرد.

«محمد دهقان» مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد درآمد و تجهیز منابع استان نیز ضمن تشریح عملکرد چهارماهه تحقق درآمدهای عمومی استان در سال جاری، گزارشی از ابعاد ملی درآمدهای مالیاتی امسال ارائه و اظهار کرد: در مقایسه وضعیت وصولی درآمدهای سه ماهه نخست سال‌ ۱۴۰۱ استان‌ها، استان یزد در جایگاه ششم قرار دارد.

«سعید نورایمانی» معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به این که درآمدهای عمومی استان مصوب سال جاری به میزان ۱۲ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان بوده و عملکرد چهار ماهه استان سه هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان است، افزود: ۱۶ درصد کسری عملکرد نسبت به مصوب چهارماهه ۱۴۰۱ وجود دارد، هرچند نسبت مدت مشابه در سال گذشته ۷۱ درصد رشد داشته است.

وی گفت: مجموع درآمدهای مالیاتی استان در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به میزان ۹۲۳ میلیارد تومان است که در وصول مالیات‌های مستقیم نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته ۱۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، سهم مصوب منابع حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولت موضوع بند «ب» تبصره ۱۸ به مصوب کل درآمدهای عمومی استان چهار درصد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، در پایان این نشست نیز معاون اداره کل امور مالیاتی استان به ارایه گزارشی از میزان اجرای برنامه عملیاتی تحقق درآمدهای استان پرداخت و گفت: به زودی این برنامه از سوی استاندار یزد جهت عملیاتی شدن به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: درآمد ، مالیات‌ ، خزانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار