امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با اشاره به افزایش مشکل ناباروری و نازایی در جامعه گفت: این مشکل باید توسط پزشکان ریشه یابی شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 14 August 2022

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، صبح یکشنبه در جلسه دبیرخانه مدرس که در سپاه الغدیر یزد با موضوع سقط جنین برگزار شد، اظهار داشت: مسئله سقط جنین به جز مسئله پزشکی، یک مسئله اعتقادی و دینی نیز محسوب می شود.

وی عنوان کرد: باید حساسیت اعتقادی و دینی پزشکان و پرستاران ومردم را در مورد سقط جنین برانگیخته کنیم زیرا اگر این حساسیت ها نباشد، شاهد افزایش روزافزون آمار سقط جنین خواهیم بود.

ناصری بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد باید در این زمینه اقدام جدی کند و با برنامه ریزی و تدبیر، ضمن تقویت اعتقادات دینی در زمینه سقط جنین در میان کادر درمان، جریمه های جدی نیز برای متخلفان در این زمینه در نظر بگیرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: سقط جنین مسئله ای جدی است و نباید این موضوع را شوخی گرفت و ضروری است برای کاهش آن راهکار پیدا کرد.

وی در مورد افزایش نازایی و ناباروری در جامعه بیان کرد: متاسفانه این مشکل در جامعه زیاد شده و بسیاری از جوانانی که علاقمند به بچه‌دار شدن هستند، نمی توانند با روش های طبیعی صاحب فرزند باشند که این موضوع باید توسط پزشکان ریشه یابی شود.

ناصری عنوان کرد: ضمن تقویت انگیزه برای فرزندآوری در جوانان، باید برای مشکلات نازایی و ناباروی زوجین نیز از روش های نوین استفاده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار