مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از ساخت مجتمع‌های فرهنگی، هنری برای شهرستان‌های بهاباد ، مروست و ابرکوه خبر داد و گفت: شعار دولت سیزدهم، عدالت فرهنگی است که امیدواریم محقق شود .
کد خبر: ۱۰۶۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱ 14 August 2022

به گزارش ایرنا احسان عابدی روز یکشنبه در نشست اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه بهاباد افزود: امیدواریم این مجتمع‌ها با مشارکت مسئولان شهرستان و پیگیری استان ظرف مدت یکسال ساخته شود تا انجمن های فرهنگی و هنری از لحاظ جا و مکان مشکلی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه خط مشی، برنامه و رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اولین بار در حکم مدیران کل در ۱۱ بند نگاشته شده است و همین ها مبنای سیاست گذاری ها و فعالیت های ما است اظهار داشت: هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت های فرهنگی هنری و رسانه ای کشور سه ماموریت مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میباشد که در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: تمام سعی متولیان فرهنگ و هنر استان این است که عدالت فرهنگی در این استان رعایت شود، نگاه ما در آینده نسبت به شهرستانها بویژه بهاباد بیشتر خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد اضافه نمود : داشتن توانمندی برای خلق هنر و به تصویر در آوردن خوبی‌ها لطف الهی است که هنرمندان باید شکرگذار آن باشند و تلاش داریم با اجرای برنامه های مختلف بتوانیم علاوه بر حمایت، قدردان زحمات آنان باشیم.

وی بیان داشت: دغدغه ها و مطالبات هنرمندان شهرستان را شنیدیم ، امیدواریم بتوانیم مشکلات این قشر زحمت کش از جامعه هنری کشور را رفع کنیم.

همچنین با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و معاون فرهنگی این اداره کل و شاعران برجسته استان و شهرستان، سوگواره شعر عاشورائی اشک عطش در بهاباد برگزار شد و شاعران اشعار و سروده خود را در قالب شعرهای آیینی در وصف عاشورا و اهل بیت (ع) خواندند.

عابدی در این مراسم با بیان اینکه به دنبال تقویت مجموعه انجمن شعر و ادب شهرستان بهاباد هستیم افزود : درجمع بسیار خوب وبا صفای شاعران هستیم و امیدواریم بتوانیم انجمن شعر و ادب شهرستانها را تقویت کنیم .

وی با اشاره به شکوه و عظمت عاشورا در فرهنگ و ادبیات ایران زمین گفت: حماسه پرشکوه عاشورا مهمترین عامل بالندگی و بیداری جهان اسلام در طول تاریخ بوده و الهام بخش شعرا و ادبیان بسیار زیادی در تاریخ ادبیات ایران زمین و کشورهای فارسی زبان بوده است.

درپایان ازشاعران با اهدای تندیس جشنواره و هدایائی به رسم یاد بود تجلیل به عمل آمد ، همچنین در این مراسم از کتاب راهکارهای صیانت از نظام خانواده درفضای مجازی به نویسندگی حجت الاسلام مهدی خدادادی از نویسندگان و روحانیون برجسته بهابادی با حضور مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی امام جمعه فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهر رونمائی شد .

نشست شورای فرهنگ عمومی بهاباد هم با حضور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ، معاون فرهنگی و رسانه ای این اداره، امام جمعه بهاباد، فرماندار و سایر اعضا در فرمانداری بهاباد با موضوع ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی و جمعیت وخانواده برگزار شد .

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد دراین جلسه ترویج کتاب و کتابخوانی را ضروری ترین فعالیت امروز کشور دانست و گفت: مهمترین راه برای رفع معضلات و آسیب های اجتماعی از جمله فقر ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

عابدی با تاکید بر اینکه تا کتابخوانی در جامعه رونق نگیرد تلاشهای اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی بی ثمر خواهد ماند تصریح کرد: رفع مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده یک دستگاه فرهنگی برنخواهد آمد و همه باید برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش و فعالیت کنند.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار