رئیس شورای اسلامی شهر یزد:
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که مشارکت تشکل ها در سیاست نشان دهنده مردمی بودن آن نظام است، رونق صنایع کوچک را عامل افزایش اقتصاد خانواده‌ها خواند و حمایت مسئولان در این راستا را خواستار شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 14 August 2022

عزیزالله سیفی» در جلسه علنی روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی را به همه گروه‌های مختلف، داوطلبان اجتماعی، تشکل ها، سازمان های مردم نهاد، مجموعه های جهادی و بسیج که در جامعه حضور فعال دارند تبریک گفت و افزود: یکی از مهم ترین شاخصه های پیشرفت و توسعه جوامع حضور مردم در قالب تشکل های مردمی و گروه های داوطلب در فرآیند های تصمیم گیری و حاکمیتی در کشور است.

وی گفت: هر چه تشکل‌ها و گروه‌های مردمی در اجرای سیاست‌های حاکمیتی مشارکت داشته باشند نشان دهنده این است که آن نظام، مردمی‌تر اداره می‌شود.

سیفی در خصوص روز ملی حمایت از صنایع کوچک نیز گفت: امروزه شرایط اقتصادی کشور طوری است که برای کم اثر یا بی‌اثر کردن تحریم ها، باید به سمت صنایع کوچک برویم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: ارزشمندترین و شریف‌ترین تولیدکنندگان سرزمین ما کسانی هستند که در صنایع کوچک فعالیت دارند.

سیفی تصریح کرد: صنایع کوچک امروزه ۹۰ درصد صنایع کشور را شامل می‌شود و به صنایعی گفته می‌شود که کمتر از ۱۰ نفر در تهیه آن در کارگاه‌ها، فعالیت داشته باشند.

وی گفت: اگر صنایع کوچک را به بخش مهمی از صنایع خانگی نیز اختصاص دهیم، زمینه توسعه، اشتغال و زمینه تولید در کشور افزایش می‌یابد. همچون قدیم که دستگاه‌های شربافی در خانه‌ها وجود داشت و اقتصاد خانواده را می‌چرخاند.

وی گفت: اگر کشور ما به سمتی برود که صنایع کوچک خانگی را بتوانیم در همه خانواده‌ها گسترش دهیم، نه تنها تحریم‌ها را بی‌اثر خواهیم کرد بلکه زمینه رشد و توسعه اشتغال و تولید را در کشور روز افزایش خواهیم داد.

سیفی در پایان ابراز امیدواری کرد که مسئولان مربوطه در صنعت با پرداخت تسهیلات مالی، برگزاری دوره های آموزشی و ایجاد نمایشگاه ها بتوانند زمینه توسعه صنایع کوچک خانگی را در کشور فراهم کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشارکت ، اقتصاد ، حمایت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار