استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به رایزنی های انجام شده با بخش های مختلف و نهادهای حمایتی عمومی جهت جبران خسارت های ناشی از سیل، گفت: تمام برنامه ریزی و توان استان باید بر ساخت و بازسازی منازل تخریب شده و تامین منازل آسیب دیدگان از سیل، در کوتاه ترین زمان ممکن معطوف شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 06 August 2022

«مهران فاطمی» در نشست تخصصی بررسی خسارت ناشی از سیل اخیر به شهرستان تفت، با اشاره به کوتاهی فرصت خدمت رسانی به مردم در هر جایگاه و منصبی، اظهار کرد: باید قدردان توفیق حاصل شده بود و تمام توان خود را برای بهره بهرداری هرچه بهتر از این فرصت و به کارگیری تمام امکانات و ظرفیت های دراختیار، برای حل مسائل و مشکلات فراروی آن ها بکار ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بارش شدید باران و وقوع سیل در استان و گستردگی ابعاد خسارات وارده به برخی شهرستان ها اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان تفت به جهت برخورداری از تعداد زیادی روستا و مسیل، رودخانه و بند، متحمل خسارات زیادی در بخش های کشاورزی، ابنیه و زیرساخت ها و منازل مسکونی شده است.

استاندار در ادامه با اشاره به رایزنی های انجام شده با بخش های مختلف و نهادهای حمایتی عمومی جهت جبران خسارت های ناشی از سیل، بیان کرد: تمام برنامه ریزی و توان استان باید بر ساخت و بازسازی منازل تخریب شده و تامین منازل آسیب دیدگان از سیل، در کوتاه ترین زمان ممکن معطوف شود.

وی همچنین از استفاده از ظرفیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت مرمت قنوات، مزارع و سایر موضوعات مرتبط با این بخش خبر داد.

وی در ادامه خطاب به مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر پیگیری و ترمیم خسارات وارده به جاده ها و پل های استان در حداقل زمان تاکید کرد.

فاطمی ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان استان باید با قید فوریت اقدامات لازم در بخش های زیرساختی و سیل بندها را انجام و اختلالات را برطرف کنند.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به تخریب بخشی از ساختمان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تفت اشاره کرد و گفت: با هماهنگی انجام شده با وزارت میراث فرهنگی، هزینه مرمت و بازسازی این ساختمان را تقبل کردند و این اداره به روال عادی خود بر می گردد.

وی همچنین اشاره ای گذرا به محورهای نشست روز گذشته خود و مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور، کرد و اظهار کرد: یکی از محورهای مهم مورد گفتگو در این نشست موضوع سیل اخیر و لزوم جلب حمایت هایی برای کاهش آلام مردم و بازگشت زندگی آن ها به روال طبیعی خود بود که ایشان توصیه های لازم را انجام دادند و منابع خوبی برای آن گذاشته می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان به تبیین ضرورت انجام مطالعه جامع خطرپذیری سیل استان پرداخت و بر انجام کار تخصصی و جهادی در این حوزه تاکید کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار