رییس شبکه بهداشت و درمان میبد با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ میبد سه دستگاه آمبولانس کهنه و فرسوده دارد گفت: نوسازی این ناوگان برای خدمت رسانی سریع و به موقع به بیماران نیازمند تامین ۱۰ میلیارد تومان از سوی مسئولان و خیرین است.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 05 August 2022

کمال یزدی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای خرید هر دستگاه آمبولانس نیاز به سه میلیارد تومان و همچنین برای خرید موتور آمبولانس نیاز به تامین ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

وی با بیان ماموریت شب گذشته اورژانس ۱۱۵ میبد اظهار کرد: ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شد و درخواست کمک برای نجات جان مادری مبتلا به تومور مغزی شد ، وی به علت ازدحام جمعیت مراسم عزاداری سنتی در امامزاده سید صدرالدین قنبر دچار تشنج شده بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان میبد اضافه کرد: همکاران در پایگاه هفت تیر در چند قدمی امامزاده در حال انجام ماموریت بودند ، بنابراین بلافاصله از پایگاه مرکزی یخدان کمتر از ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه به میدان هفت تیر رسید که به علت ترافیک پایانی مراسم عزاداری حدود هفت دقیقه در ترافیک ماند و تکنسین اورژانس با طی کردن حد فاصل خیابان تا داخل سید قنبر ساعت ۴۳ دقیقه بامداد بر سر بالین بیمار رسید.

این مسئول تصریح کرد: خودم در محل حادثه حضور داشتم متاسفانه زمان انتقال بیمار به بیمارستان به علت شدت ترافیک و پارک نابجای وسایل نقلیه موجب صرف زمان زیادی برای خروج آمبولانس از امامزاده شد و این در حالی است که ثانیه‌ها نجات بخش جان یک انسان است.

وی همچنین با شرح مشکلات یکی از ماموریت‌های اورژانس یک روز مانده به ماه محرم در زمان برگزاری مراسم نخل برداری در خیابان سعیدی خاطرنشان کرد : برای خدمت رسانی به موقع به بیماران در زمان شدت ترافیک در شهر نیز نیاز به خرید موتورآمبولانس با کمک مسئولان و خیرین شهرستان است.

رییس شبکه بهداشت و درمان میبد در ادامه از خیرین سلامت برای شرکت در پویش کریمانه برای ساخت پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ دعوت کرد.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی میبد با ۲ پایگاه شهری و یک پایگاه جاده‌ای در منطقه «نیوک » بخش ندوشن و حدود ۲۰ نیروی کارشناس فعالیت دارد ، همچنین عملیات اجرایی یک مرکز اورژانس بخش بفروییه در آبان ماه سال ۹۹ آغاز شد.

میبد شامل سه بخش مرکزی ، ندوشن و بفروییه است و مرکز این شهرستان ۱۰۷هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: نوسازی ، اورژانس ، میبد ، خیرین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار