قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: وظیفه همه ما این است که نخبگان کشور را شناسایی و توانمند کنیم و از آن‌ها در راستای حل مسائل کشور کمک بگیریم.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ 04 August 2022

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد ناصر باقری مقدم در مراسم معارفه رئیس این بنیاد در استان افزود:بحث نخبگان یک مسئله ملی است و منحصر به یک یا ۲ دستگاه نیست بلکه نیاز به همراهی همه دستگاه‌های ملی و استانی است.

وی اظهار کرد: برای اینکه نخبگان و سرمایه‌های ملی شناخته و توانمند شوند و بتوانیم از آن‌ها بهره‌برداری کنیم نیازمند همکاری، هماهنگی و همفکری مسئولان در بخش‌های مختلف هستیم.

باقری مقدم با بیان اینکه ما در بنیاد نخبگان بیش از پیش به وظایف خود عمل خواهیم کرد افزود: در این راه از دیگر دستگاه‌ها مطالبه و درخواست کمک داریم تا ما را در امر توانمندسازی سرمایه‌ های انسانی یاری دهند همچنین لازم است به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز ضریب نخبگانی استان افزایش دهیم.

وی تصریح کرد:این استان قابلیت اجرای طرح‌های متعددی به صورت پایلوت را دارد بنابراین بنیاد ملی نخبگان آمادگی خود را جهت حمایت برای استارت این طرح‌ها اعلام می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه استان یزد می‌تواند در بسیاری طرح‌ها نمونه‌ای برای کل کشور باشد اظهار داشت: استان یزد می‌تواند در حوزه نخبگانی کشور به عنوان محور، مرکزیت و پایلوت باشد، این آمادگی در استان وجود دارد و ما نیز آمادگی خود را جهت حمایت از طرح‌های بنیاد نخبگان استان اعلام می‌کنیم.

محمدعلی شاه حسینی با تشریح برخی مسائل و مشکلات جامعه نخبگانی کشور افزود: نقش بنیاد نخبگان در وضع امروز، حمایت از اشتغال و تأمین مسکن از مهم‌ترین دغدغه‌های نخبگان در استان و کشور است.

رئیس سابق بنیاد نخبگان استان یزد هم گفت: در شرایط کنونی باید به نیازمندی‌های بخش صنعت استان و کشور توجه کرد، در این امر بنیاد نخبگان باید کاری کند که نیازمندی‌های صنعت برطرف شود .

سید مهدی کلانتر افزود: از دیگر اقدامات مهم توجه به استعدادیابی در مناطق کمتر برخوردار و بهره‌وری از استعدادهای آن مناطق است، اجرای طرح‌های مدرسه محور در مناطق مختلف به شناسایی کودکان با استعداد و افزایش مهارت در دانش‌آموزان کمک خواهد کرد و از این طریق نیروی انسانی ماهر و توانمند نیز افزایش پیدا می‌کند.

در این مراسم از زحمات پنج ساله سید مهدی کلانتر، رئیس سابق بنیاد نخبگان استان یزد قدردانی و حیدر مفتاحی‌زاده به عنوان رییس جدید این بنیاد معرفی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار