فرمانده سپاه الغدیر یزد از توزیع تاکنون ۱۵ هزار بسته معیشتی با اولویت آسیب دیدگان سیل اخیر در قالب بیست و ششمین مرحله کمکهای مومنانه در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا اربعین حسینی ۲۰ هزار بسته معیشتی دیگر نیز بین نیازمندان استان توزیع شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸ 03 August 2022

سردار «حسین زارع کمالی» امروز چهارشنبه دوازدهم مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تقدیر از مردم صبور و با بصیرت یزد که در سیل نیز همانند سایر عرصه های دیگر خوش درخشیدند، اظهار کرد: همچنین از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار انقلابی یزد و همه مسئولان و مدیران بزرگوار استان که با روحیه جهادی پای کار مدیریت سیل آمدند، تقدیر و تشکر داریم.

وی مهمترین مشکل در موضوع مدیریت بحران سیل اخیر را کمبود امکانات و تجهیزات خواند و ابراز امیدواری کرد که مسئولان استان به ویژه استاندار و مدیر کل مدریت بحران استانداری با همان روحیه جهادی در این زمینه نیز ورود و این مشکل را نیز مرتفع کنند.

وی با اشاره به حضور نیروهای فنی و مهندسی سپاه از قبل از وقوع سیل با توجه به هشدارهای داده شده در اختیار مدیریت بحران استان، افزود: به دنبال وقوع سیل نیز از همان ساعات ابتدایی سیل تمام نیروهای سپاه و بسیج در محل‌های وقوع حادثه حضور یافتند و بنا بر نیاز در وهله اول موضوع آگاه سازی و هشدار به مردم در مورد تخلیه منازل در شهرستانها و مرکز استان به ویژه در مناطقی مانند بافتهای تاریخی و فرسوده انجام شد.

زارع کمالی خاطرنشان کرد: سپس موضوع ساماندهی بسجیان در محلات مختلف برای تخلیه آب مناطل و خروج اثاثیه در دستور کار قرار گرفت و در ادامه شست‌وشویی منازل و اثاثیه آنها توسط نیروهای بسیجی و گروه‌های جهادی در حال انجام است.

وی با بیان این که در مرکز استان نیز کارگاه‌هایی راه اندازی شده که به صورت خیری و رایگان وسایل دچار آسیب را تعمیر می‌کنند، از همکاری نیروهای سپاه و بسیج با شهرداری در جهت سرعت بخشیدن انجام آوار برداری خانه‌های تخریب شده خبر داد.

وی اظهار کرد: به دنبال وقوع سیل در استان موضوع تهیه و توزیع کمکهای مومنانه نیز در دستور کار قرار گرفته است و در قالب بیست و ششمین مرحله این اقدام نیکوکارانه تاکنون تعداد ۱۵ هزار بسته معیشتی تهیه و با اولویت آسیب دیدگان سیل اخیر توزیع شده و در نظر داریم تا اربعین حسینی بیش از ۲۰ هزار بسته دیگر نیز تهیه و بین نیازمندان و افراد بی بضاعت توزیع شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار