رئیس اداره نظارت بر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مراحل پایانی ساخت تالار مرکزی یزد، از تحقق آرزوی دیرینه هنرمندان این استان پس از ۱۴ سال انتظار خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 03 August 2022

«محمدرضا برکت» در حاشیه بازدید از برخی طرح‌های فرهنگی در استان، عنوان کرد: حسب دستور مقام عالی وزارت و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، این سفرها و بازدیدهای انجام گرفته و سیاست وزارت متبوع، اتمام طرح‌های نیمه تمام و تجهیز و تکمیل طرح‌های قدیمی است.

وی ادامه داد: زیرساخت های بسیار خوبی در استان یزد در حال تکمیل است که با تکمیل و راه اندازی آنها سرانه خوبی به سرانه فرهنگی استان افزوده می شود.

برکت ضمن بازدید چندساعته از تالار مرکزی در حال ساخت یزد اعلام کرد: با جلسه خوبی که با پیمانکار و مشاور و کارشناسان این طرح داشتیم خوشبختانه به زودی شاهد افتتاح این طرح بزرگ خواهیم بود.

وی گفت: این تالار که از سال ۸۸ شروع شده، شامل سالن موسیقی با ظرفیت ۴۳۵ نفر و سالن تئاتر تخصصی با ظرفیت حدود ۶۰۰ نفر و دارای سالن‌های جانبی آموزش تئاتر و پلاتو وفضاهای کافی و اداری خواهد بود که یکی از آرزوهای دیرینه هنرمندان یزد تکمیل و راه اندازی این طرح بوده است.

برکت افزود: معماری به کار گرفته شده در این تالار و مجتمع امام علی (ع) که دارای پیشرفت بیش از ۹۰ درصد و دارای سالن چندمنظوره با ظرفیت‌های متفاوت، گالری، غرفه عرضه محصولات فرهنگی و هنری، سالن تئاتر ۴۰۰ نفره است، از معماری ایرانی اسلامی و درخور شان مردم یزد و استان برخوردار است.

وی همچنین در ادامه سفر خود به شهرستان بافق با فرماندار این شهرستان دیدار و ضمن بازدید از مجتمع فرهنگی هنری در حال ساخت این شهر، ابراز امیدواری کرد این مجموعه بی نظیر در ظرف چند ماه آینده تجهیز و راه‌اندازی می شود.

برکت با اشاره به طرح‌های فرهنگی استان یزد، ادامه داد: امکانات و طرح‌هایی که در یزد در حال اتمام و تکمیل است، شاید بهترین مجموعه‌ها در کشور باشد که استحقاق مردم یزد نیز همین است.

این مقام مسئول در پایان ادامه داد: ایجاد امید و نشاط در بین مردم بهترین اتفاق خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، رئیس اداره نظارت بر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و معاونین وی، طی این سفر از طرح‌های تالار مرکزی یزد، تالار هنر، تالار فرهنگ، سالن نمایش شرف الدین علی، مجتمع فرهنگی هنری در حال ساخت امام علی(ع) بازدید کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار