دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: بیش از ۶۰ میلیارد ریال بودجه جهت خرید فرش مناسب برای نمازخانه‌ها به خصوص در مدارس استان نیاز است .
کد خبر: ۱۰۵۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 02 August 2022

حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۰ درصد نمازخانه‌های مدارس استان دارای فرش سجاده‌ای هستند افزود: حدود ۱۳ هزار مترمربع دیگر فرش نیاز است که همکاری خیران در کنار پیگیری مسئولان نیاز است .

وی با بیان اینکه اقامه نماز در بین اقشار مختلف به خصوص در مدارس ضروری است ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۹۵ درصد مدارس در شهر و مناطق و شهرستان‌های مختلف نمازخانه دارد و از همکاری و تلاش‌هایی که تاکنون در این بخش مهم صورت گرفته قدردانی می شود.

این مسئول بیان کرد: تامین فرش مناسب و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گسترش فرهنگ نماز در بین نسل جوان در اولویت است و هرچند دولت اقدام دارد ولی باید همانند گذشته خیران و مردم مومن در کنار مسئولان وظایف دینی خود را بیش از گذشته انجام دهند.

موسوی اظهار کرد: هم‌اکنون در ۱۰۰ درصد دستگاه‌ها و ادارات دولتی استان، نمازجماعت با حضور فعال مسئولان و کارکنان برگزار می‌شود و انجام برخی فعالیت‌های مختلف فرهنگی و دینی نیز بر حسب ضرورت پیش‌بینی و با نظم و مکرر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استان یزد در موقعیت خاص و در مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد اظهار کرد: به طور میانگین در فاصله هر ۱۱ کیلومتر یک مسجد بین راهی در طول مسیر در جاده‌های استان وجود دارد که مردم و مسافران از آن برای اقامه نماز استفاده می‌کنند ولی در مسیر یزد به خاتم باید بهتر اقدام شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: برای گسترش فرهنگ اقامه نماز به همکاری همه مردم و مسئولان و همراهی خیران نیاز است و باید در این خصوص بیش از گذشته شاهد اقدام عاجل عملی باشیم و ستاد اقامه نماز از مشارکت مردم مومن حمایت و همراهی دارد.

موسوی بیان کرد: برای ساخت نمازخانه و مساجد بین راهی برای مسافران و مردم که قصد سفر دارند تاکنون جلسات متعددی برگزار شده و تفام‌نامه‌ای در این خصوص با مسئولان مرتبط امضا شده که امیدواریم شاهد تحقق آن در سال‌جاری در مناطق مورد نیاز باشیم.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۲۷۰ هزار دانش‌آموز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار