استاندار یزد خبر داد؛
استاندار یزد با اشاره به خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی افزون بر ۹۰۰۰ واحد مسکنی شهری روستایی و تجاری در سیل اخیر استان، از راه اندازی سامانه ثبت خسارت دیدگان سیل در شهر یزد از امروز دوشنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 01 August 2022

«مهران فاطمی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید بر این که با توجه به پیش‌بینی‌ها درباره وقوع چنین پدیده جوی، ۲۳ جلسه مدیریت بحران در سطح استان تشکیل و دو میلیون پیامک هشدار به مردم داده شد، افزود: همچنین از دو هزار بند و سیل بند بازدید شد و مقاوم سازی در مورد آنها صورت گرفت.

وی با تأکید بر این که توان تجهیزاتی استان پاسخگوی این حجم از بارندگی را نداشت، تصریح کرد: ظرفیت دو هزار بند استان ۷۰ میلیون مترمکعب آب بود که ۹۰ درصد آبگیری شدند ولی خوشبختانه در این سیل، هیچکدام از سیل بندها آسیب ندیده و نشکستند اما آب سرریز آنان وارد شهر شد.

فاطمی در خصوص خسارات وارد شده نیز گفت: در جریان سیل اخیر چهار هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی شهری، چهار هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی و ۴۵۰ واحد تجاری با آسیب ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی مواجه شدند.

وی از آغاز فرآیند اعلام خسارت سیل در شهرستان یزد خبر داد و گفت: سامانه ۱۰۰۰۶۱۱۱ از ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه آغاز بکار کرده و آسیب دیدگان می‌توانند شماره یک را به این سامانه ارسال کنند که بلافاصله لینکی حاوی یک فرم برای آنان ارسال می‌شود و می‌توانند مشخصات واحد خسارت دیده را وارد کنند.

استاندار در خصوص نحوه رسیدگی ثبت خسارات در این سامانه نیز گفت: بلافاصله پس از ثبت اطلاعات، تیم‌های ارزیاب توسط بنیاد مسکن در سطح شهرستان ورود می‌کنند و این بنیاد در سایر شهرستان ها ورود کرده و در حال فعالیت هستند بنابراین نیاز به ثبت اطلاعات شهروندان سایر شهرها نیست.

فاطمی در پایان برآورد اولیه خسارت‌ها در استان یزد را بیش از شش هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: همه تلاش دولت بر رفع مشکلات مردم خصوصاً در مورد رهن منزل و بازسازی منازل تخریب شده و همچنین اختصاص لوازم ضروری منزل برای این واحدهاست.

منبع: ایسنا
برچسب ها: خسارت ، استاندار ، سامانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار