مهران فاطمی در حاشیه حضور در مرکز کنترل و پاسخگویی ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد با اشاره به پیش بینی های سازمان هواشناسی و مرکز مدیریت بحران کشور مبنی بر فعالیت سامانه های بارشی مونسونی دراستان های جنوبی و برخی استان های مرکزی، گفت: جنس سامانه های مونسونی به گونه ای است که بارش های سیل آسا و پیش بینی نشده دارند و این سامانه از روز گذشته فعالیت بارشی خود در استان یزد را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ 29 July 2022

استاندار یزد اظهارداشت: جلسات ستاد مدیریت بحران استان از نخستین روزهای اطلاع از ورود این سامانه و تحت تاثیر قرار دادن استان برگزار و آمادگی کامل در دستگاه های متولی امر به وجود آمد.

فاطمی افزود: در شهر یزد به همت شهردار فعال و جهادی یزد و همه عوامل این مجموعه برنامه ریزی های لازم انجام، از سیل بندها بازدید و مقاوم سازی های لازم که از قبل انجام شده بود؛ مجددا استحکام بخشی شد.

وی با اشاره به بارش نسبتا شدید باران در منطقه دربید و جاری شدن سیل در این منطقه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مدیریت انجام شده مسیر حرکت سیل منحرف و از حرکت آن به سمت یزد جلوگیری شد.

استاندار یزد بیان کرد: منطقه حسن آباد یزد نیز شاهد بارش پایه ای باران بود که در مدت 5 دقیقه حجم قابل توجهی از رواناب در این منطقه جاری شد.

فاطمی ادامه داد: در برخی از مناطق نیز مشکلات اندکی به وجود آمد که با ورود به موقع عوامل مدیریت بحران مسائل ساماندهی شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بارش شدید باران در کوهستان شیرکوه و روستاهای اطراف آن به ویژه منطقه زردین اشاره کرد و گفت: با توجه به بارش شدید باران در منطقه زردین و بالا بودن حجم بارش ها نسبت به ظرفیت بندهای موجود، در بعضی از مناطق آب به صورت سیلاب به سمت مناطق روستایی جاری شد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر عوامل مدیریت بحران به منظور مدیریت بهتر شرایط در منطقه مستقر بوده و در حال انجام اقدامات لازم هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار