استاندار یزد:
استاندار یزد لازمه رشد همه جانبه روستاها را تدوین برنامه تحولی برای هر روستا دانست و گفت: عملکرد دهیاران بر اساس پیشرفت اجرای محورهای برنامه تحولی روستاها و توانمندی جذب نخبگان بومی روستا و استفاده از اندیشه و توان آن ها در امور ارزیابی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ 06 July 2022

«مهران فاطمی» شب گذشته در نشست با دهیاران استان که به مناسبت روز دهیاری ها و شهرداری‌ها در مهریز برگزار شد، لازمه رشد همه جانبه روستاها را تدوین برنامه تحولی برای هر روستا دانست و گفت: بر این اساس باید برنامه تحولی هر روستا تدوین و نقش و سهم هر دستگاه در آن مشخص شود.

وی در ادامه از ارزیابی عملکرد دهیاران بر اساس پیشرفت اجرای محورهای برنامه تحولی روستاها و توانمندی جذب نخبگان بومی روستا و استفاده از اندیشه و توان آن ها در امور خبر داد و با اشاره به شعار «ایران قوی و دولت مردمی» به عنوان شعار دولت سیزدهم، اظهار کرد: بخش مهمی از این شعار در روستاها و دهیاری‌ها محقق می‌شود و دهیاران باید علاوه بر مردم داری، فروتنی و حضور در متن مردم، اهالی روستا و به ویژه جوانان روستا را در امور مشارکت دهند.

فاطمی افزود: دهیارانی در عملکرد خود موفق هستند که بتواند از سرمایه های انسانی خود بهترین بهره برداری را داشته باشد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به لزوم دوری دهیاری ها از عرصه سیاست و توجه صرف به خدمت به مردم و توسعه روستاها پرداخت و خطاب به دهیاران گفت: شما سرباز نظام، ولایت و شهدا هستید و به هیچ عنوان نباید فضای دهیاری ها را تبدیل به فضایی سیاسی و حزبی کنید.

وی در ادامه با بیان این که دهیاران باید محور وفاق، انسجام و وحدت در روستاها باشند، بر توجه ویژه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و انقلابی مردم و نیز پیگیری مصرانه موضوعات و محورهای مرتبط با مسائل و دغدغه های روستا؛ تا حصول نتیجه تاکید کرد.

فاطمی با اشاره به دغدغه های موجود در روستا در زمینه ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: با نگاه نوآورانه و خلاقانه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستاها و تکنولوژی های روز ارتباطی می توان در این راستا موفق عمل کرد.

استاندار با تاکید بر اینکه آداب و رسوم و هویت روستاها نباید در سایه زندگی مدرن امروز، رنگ ببازند، افزود: در این راستا باید آداب و رسوم روستاها احیا و در قالب جشنواره های مختلف ارائه شوند.

وی افزود: قطعا این موضوع نقش قابل توجهی در توسعه گردشگری روستا خواهد داشت.

فاطمی خط قرمز استان را آب شرب مردم دانست و خاطرنشان کرد: در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آبرسانی به ۵۱ روستا در دستور کار است و ۳۸۱ روستا به این لیست اضافه می شود.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت بحران، دهیاری ها با بررسی مسائل، موارد را دنبال کنند.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص حادثه اخیر رخ داده و فوت یکی از شهروندان در شهر تفت، بررسی های لازم صورت می گیرد و اگر قصوری رخ داده باشد برخورد حقوقی و قضایی لازم صورت می گیرد.

گفتنی است؛ در پایان نیز از دهیاران برتر شهرستان‌ها تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار