سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ویژه برنامه های هفته ازدواج در یزد از جمله آیین ازدواج 55 زوج با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 06 July 2022

«علیرضا پورسلمان» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بحث ازدواج و تشویق جوانان به ازدواج‌آگاهانه، آسان و پایدار، گفت:در این راستا ویژه‌برنامه‌هایی توسط اداره کل ورزش و جوانان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: هفته ازدواج فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی و آسان است و با اشاعه این فرهنگ در جامعه بسیاری از مشکلات خانواده از جمله افزایش آمار طلاق کم خواهد شد.

وی برگزاری آیین زیباترین پیوند را از یکی از ویژه برنامه‌های هفته ازدواج عنوان کرد و گفت: در این آیین ۵۵ زوج با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری راهی خانه بخت می‌شوند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد اظهار کرد: برگزاری پویش ازدواج جوانان با همکاری خیرین از دیگر برنامه‌های این هفته است که در قالب این پویش اقداماتی نظیر کمک‌های نقدی جهت تامین جهیزیه نیازمندان ،اهدای تخصص(کمک های پزشکی،املاک،کاریابی،خدمات مرتبط با جشن های عقد و عروسی و…)از دیگر برنامه های شاخص این هفته خواهد بود.

این مسئول ابراز کرد: پویش مشارکت مردمی از زیر زمین خانه‌ها تا خانه‌ی بخت و پویش نه به تماشای جهیزیه اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ارائه مشاوره رایگان در هفته ازدواج در سراسر استان، برپایی ایستگاه های ترویج ازدواج، برگزاری همایش بزرگ فعالان خانواده، ایجاد کمپین رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ ازدواج بهنگام،آگاهانه،آسان و پایدار، رونمایی از طرح شبکه ملی سمن‌های فعال حوزه ازدواج و خانواده،رونمایی از تولیدات فرهنگی و رسانه ای حوزه ازدواج،خانواده و توسعه اجتماعی جوانان را از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته عنوان کرد.

وی برگزاری شب شعر خانواده، مسابقه کتابخوانی ویژه متاهلین و مجردین، نقد فیلم، تجلیل از زوجین موفق، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، آغاز برگزاری دوره‌های ۱۶ساعته آموزش های پیش از ازدواج، اجرای برنامه نمادین پرواز بالن آروزها با حضور زوجین جوان نمونه‌ای دیگر از برنامه‌های هفته ازدواج‌ برشمرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، پورسلمان در پایان گفت: اجرای طرح هر مسجد یک جهیزیه، تخصیص بلیط رایگان سینما به زوج‌های جوان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و برگزاری نشست ویژه با سازمان‌های مردم نهاد جوانان و تجلیل از فعالان سمن‌هایی که در سال ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ ازدواج کرد یا صاحب فرزند شده‌اند، دیگر برنامه‌ها این هفته خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار