معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: در سال گذشته با همکاری بانک‌های عامل بیش از ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به جوانان دارای شرایط استان پرداخت شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ 05 July 2022

مهدیه جمشیدی روز سه‌شنبه به مناسبت هفته ازدواج ( ۱۰ تا ۱۶ تیرماه ) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال از ۱۵ هزار و ۲۹۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۱۴ هزار و ۳۰۶ نفر ( ۹۴ درصد ) موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال نیز از ۶۶۷۵ نفر از جوانان متقاضی تسهیلات ازدواج ۳۱۶۸ نفر که معادل ۴۷ درصد است با پیگیری این اداره‌کل و همکاری بانک‌های عامل تسهیلات خود را دریافت کردند و ۳۶۰۷ نفر در صف انتظار دریافت آن هستند که اقدام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه درصد جمعیت جوان یزد بر اساس آخرین آمار ۲۵ درصد است اظهار کرد: در سال گذشته ۶۹۵۵ مورد ازدواج در دفاتر مرتبط در سطح استان به ثبت رسید و همچنین در این مدت شاهد ثبت ۲۲۲۵ مورد طلاق بودیم که باید برای کاهش آن اقدام شود.

جمشیدی مهمترین عوامل افزایش سن ازدواج را شامل مسایل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر موارد ذکر کرد که برای گسترش ازدواج آسان که موضوعی مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت است همه افراد و رسانه‌های گروهی باید همکاری اقدام داشته باشند.

به گفته وی به مناسبت هفته ازدواج برنامه‌های مختلفی شامل برگزاری جشن بزرگ «زیباترین پیوند»، برگزاری پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران، ارائه مشاوره رایگان، برپایی ایستگاه‌های ترویج ازدواج ، برگزاری همایش بزرگ فعالان خانواده و ایجاد کمپین رسانه‌ای برای ترویج ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار برگزار شد.

به گفته این مسئول، رونمایی از طرح شبکه ملی سمن‌های فعال حوزه ازدواج و خانواده، رونمایی از تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای حوزه ازدواج، خانواده و توسعه اجتماعی جوانان، اجرای برنامه‌های فرهنگی، شب شعرخانواده ، نقد فیلم، تجلیل از زوجین موفق و برتر و آغاز برگزاری دوره‌های ۱۶ ساعته آموزش‌های پیش از ازدواج دیگر برنامه‌هاست.

جمشیدی با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج از تمامی افرادی که در بخش‌های مختلف برای گسترش آن در استان تلاش و همکاری دارند قدردانی کرد و این هفته را فرصتی مناسب برای تبیین اهمیت مسئله و ایجاد زمینه برای جلب همیاری بخش‌های مختلف ذکر کرد.

همچنین علیرضا پورسلمان مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هفتم تیرماه جاری در ستاد ساماندهی جوانان گفته بود: میانگین سن ازدواج در این استان در زوج‌ها ۲۸ سال و در زوجه ۲۳ سال است و میانگین سن طلاق در زوج ۳۷ سال و زوجه ۳۲ سال است و همچنین بیشترین ازدواج در سن ۱۵ تا ۱۹ سال و بیشترین طلاق در سنین ۳۰ تا ۳۴ سال به ثبت رسیده است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: تسهیلات ، ازدواج ، جوانان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار