امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد گفت: مرکز اسناد ملی و کتابخانه ملی استان باید حافظ اسناد مرتبط با انقلاب اسلامی باشد و آن را به درستی به نسل بعد منتقل کند.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹ 05 July 2022

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با کارکنان مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به اهمیت و ارزش کار مرکز اسناد ملی استان اظهار کرد: انقلاب اسلامی از نظر هدف و نحوه شکل گیری با دیگر انقلاب ها در دنیا متفاوت است و هدف و آرمان این نهضت و موسس آن بر پایه حفظ ارزش و احترام انسان است.

وی افزود: در دنیای استکبار، ارزش و کرامت انسانی دچار تزلزل شده و کمتر مورد توجه قرار گرفته در صورتی که هدف انقلاب اسلامی پیاده کردن حاکمیت خدا در جامعه است.

امام جمعه یزد با تاکید بر حفظ و ثبت اسناد مرتبط با انقلاب اسلامی، عنوان کرد: اسنادی که نشان دهنده عنایات و الطاف خدا، تدبیر اندیشی امام راحل (ره) و مقاومت و ایستادگی مردم شریف ایران است باید به درستی ثبت و حفظ شوند تا عظمت انقلاب اسلامی، پایداری در برابر استکبارگران، شکست قدرت های جنایتکار مانند آمریکا و تلاش برای برقراری حکومتی الهی در جهان، همواره در ذهن تاریخ ثبت و به گوش جهانیان برسد.

ناصری تصریح کرد: وجود شخصیت های موثر در انقلاب، جامعه و شکل دهی حکومت اسلامی در تاریخ انقلاب اسلامی و وجود افرادی که همواره برای کمک به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکردند، از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است به گونه ای که باید زندگی نامه و منش بعضی از این افراد در کتاب ها روایت شود و اسناد و مدارک موجود در این زمینه هم در مرکز اسناد ملی حفظ و نگه داری شود.

وی با تاکید بر اهمیت آگاه سازی نسل جدید و تبیین اهداف انقلاب و تدابیر امام خمینی (ره)، بیان کرد: آموزش و پرورش و صدا و سیما باید در زمینه آگاه سازی نسل جدید نسبت به انقلاب اسلامی، بیش از گذشته تلاش کنند و تلاش شود که حقیقت این انقلاب را به گوش فرزندان ایران و جهان برسانند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد، امام جمعه یزد حفظ آثار و ارزش های انقلاب در تاریخ ایران را خواستار شد و افزود: لازم است مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان محلی برای ثبت و ضبط و روایتگری و انتقال صحیح رویدادهای انقلاب اسلامی برای آیندگان باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار