استاندار یزد:
استاندار یزد از موضوع تامین آب به عنوان فصل مشترک مطالبات مردم و دغدغه‌مندان این حوزه یاد کرد و با اشاره به اجرای طرح خط پدافندی آب در یزد تنها طی دو ماه، خاطرنشان کرد: این خط پدافندی برای مواقع اضطرار بوده و بخشی از مشکل آبی استان را برای مدت محدودی رفع می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 04 July 2022

«مهران فاطمی» امروز دوشنبه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان، ضمن قدردانی از مجموعه آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای یزد به جهت پیگیری دغدغه‌مندانه مسائل این حوزه، گفت: طرح‌های این حوزه باید با روحیه جهادی و با کیفیت و سرعت مضاعفی دنبال شود.

وی دغدغه اصلی و مشکل ریشه‌ای استان در حوزه زیربنایی را مباحث مربوط به آب دانست و افزود: رفع این مشکل، حجم بالایی از اقدامات را می‌طلبد کما این که اقدامات خوبی انجام شده و دولت در این زمینه همراه استان‌های درگیر با مساله کم آبی بوده است.

استاندار با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ جلسه کمیته آب نهاد ریاست جمهوری به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور چهار نفر از وزرا، دستگاه‌های مرتبط ملی و سازمان برنامه و بودجه، اظهار کرد: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خوبی برای استان تعریف و مصوب شده است.

فاطمی با بیان این که یکی از طرح‌های ذیل برنامه کوتاه مدت آبی استان ساخت قریب به ۱۵۰ هزار متر مکعب مخزن است، افزود: منابع مالی آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به تصویب رسید.

وی با اشاره به قرارگیری خط پدافندی آب در مراحل پایانی اجرای آن، بیان کرد: خط پدافندی برای مواقع اضطرار بوده و بخشی از مشکل آبی استان را برای مدت محدودی رفع می کند.

استاندار یزد تصریح کرد: طرح خط پدافندی که باید ۱۸ ماهه اجرا می‌شد، دو ماهه در حال اتمام است و این طرح به خوبی نشان داد؛ «اگر بخواهیم، می‌توانیم.»

فاطمی از پیگیری های جدی استان جهت تخصیص دو هزار میلیارد تومان از محل صنایع به طرح‌های حوزه آبی خبر داد و اضافه کرد: موضوع تخصیص معدن برای انتقال آب به جد در حال پیگیری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر مدیریت مصرف آب در تمامی حوزه‌ها از طریق تعریف طرح‌هایی در این راستا تاکید کرد.

استاندار یزد با اشاره به عملکرد نامناسب استان در اخذ تصویب نامه از هیئت دولت و استفاده از آن طی سالیان گذشته، گفت: در راستا باید متناسب با نیاز استان پیشنهاداتی تجمیع و با رایزنی‌های ملی و توجیه و تبیین، در صدد اخذ تصویب نامه از دولت برای پیشبرد مسائل استان برآییم.

فاطمی با بیان این که حمایت از محصولات دانش بنیان کاهش دهنده مصرف آب باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: در همین راستا پیگیر مشوق‌هایی برای خرید کولرهای آبی کم مصرف و نیز سرویس و کم مصرف کردن کولرها خواهیم بود.

وی فرمانداران را استانداران شهرستان‌ها خواند و افزود: فرمانداران، توزیع عادلانه و مدیریت مصرف را دنبال کنند و طرح‌های آبی شهرستان را بررسی و پیگیر رفع مسائل آن‌ها باشند.

استاندار در پایان به حاضرین در جلسه تاکید کرد که تمام تلاش‌های خود را بر مدیریت وضعیت آبی استان و تحمیل کمترین فشار و سختی بر مردم معطوف کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار