رئیس اداره توسعه حل اختلاف یزد:
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد با بیان این که یکی از چالش های مهم پیش روی دستگاه قضایی حجم بالای ورودی و اطاله دادرسی است، گفت: باید با بهره گیری از نهادهای سازشی بر چالش اطاله دادرسی غلبه کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ 04 July 2022

«محمدرضا حداد» در اولین‌ جشنواره «گذشت» و تقدیر از صلح یاران برتر استان یزد، گفت: تقویت شوراهای حل اختلاف و همچنین نهادهای میانجی گری و داوری از جمله راهکاری تعیین شده در سند تحول و تعالی در جهت کاهش اطاله دادرسی است.

وی افزود: ترغیب مردم به صلح و سازش از طریق مراجعه به شوراهای حل اختلاف و نهادهای میانجی گری و سازشی از جمله راهکارهایی است که در سند تحول به آن اشاره شده است.

حداد، مردمی بودن را از مهمترین شاخصه های شوراهای حل اختلاف دانست و اظهار کرد: قطعا حل مشکل مردم به دست خود مردم کمترین آسیب را برای جامعه و جلب رضایت شهروندان را به همراه خواهد داشت.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان با اشاره به موفقیت های خوب استان در حوزه صلح و سازش تصریح کرد: کسب رتبه دوم استان در کشور در حوزه صلح و سازش نشأت گرفته از فرهنگ غنی حاکم بر استان است.

وی عنوان کرد: امروز در همه زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان یک شعبه و در مجموع شش شعبه شورای حل اختلاف در حال فعالیت است.

حداد با بیان این که ۹۰ درصد ورودی به شعبه‌های شوراهای حل اختلاف در زندان‌ها منجر به سازش می‌شود، افزود: در یک سال گذشته با ورود شوراهای صلحی ۱۷ فقره پرونده قتل نفس با رضایت اولیا دم منجر به گذشت شده است.

وی گفت: در یکسال گذشته بالغ بر ۶۰۰ نفر زندانی به همت شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها و بازداشت گاه های استان‌ موجبات آزادی آنها فراهم شده است .

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان در پایان افزود: در سال گذشته بالغ بر ۷۲ هزار پرونده وارد شورای حل اختلاف شده و با عملکرد مثبت بالغ بر این عدد مورد رسیدگی و مختومه شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار