فرماندار مهریز ابراز امیدواری کرد با مساعدت و همت مسئولین و خیّرین این شهرستان، مرکز خون‌گیری مهریز در مردادماه امسال بهرهبرداری شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ 04 July 2022

«محمد دهقان بنادکی» که به همراه مدیر کل انتقال خون استان از این مرکز خونگیری در شهرستان مهریز بازدید میدانی داشتند، گفت: با افتتاح مرکزی خونگیری شهرستان مهریز یکی از دغدغه های مردم شهرستان در بحث اهدای خون برطرف می شود.

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت این مرکز تاکنون، گفت: مرکز خونگیری شهرستان مهریز توسط همسر شهید طباطبایی از خیرین نیکوکار ساخته و تمام مراحل فیزیکی ساختمان به جز محوطه سازی آن تاکنون انجام شده است.

دهقان خاطرنشان کرد: با مساعدت و همت مسئولین و خیّرین شهرستان امیدواریم در مرداد ماه سالجاری این مرکز خون‌گیری افتتاح شود.

دکتر «نقی تقوائی» مدیر کل انتقال خون استان نیز با اشاره به استقبال شهرستان مهریز جهت اهدای خون، گفت: خوشبختانه در حالی میزان متوسط اهدای خون در کشور حدود ۲۵ در هزار نفر است که این آمار در استان یزد حدود ۳۵ در هزار نفر است که به همت اهداکنندگان خون از جمله مردم ایثارگر شهرستان مهریز برمی‌گردد.

وی همچنین اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون تقریبا ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز مراکز درمانی استان از سوی اداره کل انتقال خون یزد تأمین شده و امیدواریم این روند به همت اهداکنندگان خود همچنان تداوم داشته باشد.

تقوائی در پایان گفت: موضوعات و مشکلات مطرح شده پیرامون مرکز خونگیری باید از سوی مسئولین شهرستان مورد تفقد و پیگیری لازم قرار بگیرد تا شاهد افتتاح مرکز خونگیری شهرستان مهریز باشیم زیرا که با توجه به استقبال خوب مردم شهرستان از اهدای خون و همچنین کوتاه بودن مسافت با مرکز استان در آینده می‌توان در صورت دارا بودن زیرساخت های لازم در شهرستان، آن را به عنوان یکی از مراکز در بحث پدافند غیرعامل در نظر گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار