جانشین مدیر حج و زیارت یزد با بیان اینکه از دهم تیرماه، پیش ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی آغاز شده است گفت: تاکنون ۲ هزار نفر در استان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 02 July 2022

احمد خوشنویس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت برای شرکت در اربعین حسینی تا ۳۱ تیرماه از طریق این سامانه انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این مرحله صرفاً پیش ثبت نام انجام می شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست ؛ پیش ثبت نام از متقاضیان هیچگونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام نخواهد داشت و متعاقباً اطلاع رسانی برای ثبت نام قطعی انجام خواهد شد.

وی افزود : چنانچه هرگونه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تشرف به زیارت اربعین در نظر گرفته شود، نحوه ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده اند تعیین و اعلام خواهد شد.

خوشنویس تأکید کرد: زائرانی که قصد عزیمت به صورت گروهی را دارند در مرحله پیش ثبت نام نیز حتماً به صورت گروهی و با معرفی یک نفر به عنوان سرگروه، اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

این مسئول حج وزیارت یزد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی می شود لذا در ثبت شماره تلفن همراه نهایت دقت را به عمل آورند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی تزریق حداقل ۲ دز واکسن کرونا از شرایط تشرف است و در صورتی که از زمان تزریق آخرین دز، ۶ ماه گذشته باشد، متقاضیان می بایست نسبت به تزریق دز یاد شده اقدام‌ کنند.

جانشین مدیر حج وزیارت یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح است، لذا از کلیه مشتاقان عزیز دعوت می شود حداکثر تا پایان تیرماه، در سامانه سماح پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است؛ در صورت لزوم نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار