یک واحد تولیدی پنل و بلوک‌های ساختمانی سبک روز شنبه همزمان با شروع به کار هشت طرح تولیدی در سطح کشور با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور در شهرک صنعتی جهان آباد میبد یزد به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ 02 July 2022

به گزارش ایرنا این واحد که تولید کننده بلوک‌های ساختمانی سبک با ظرفیت تولید بیش از ۳۵۰ هزار متر مربع است با مجموع سرمایه گذاری ریالی و ارزی به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان شروع به کار کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در مراسم افتتاح این واحد تولیدی گفت: صنعت ساختمان در کشور دچار مشکلاتی است که مهمترین آن پیش نرفتن به سوی صنعتی سازی است.

محمد جواد ابوالحسینی یکی از دلایل این معضل را تکیه کردن بر روش‌های سنتی تولید مسکن بیان کرد و افزود: در کنار تولید صنعتی باید روی بازاریابی محصولات آنها هم کار کرد اما در صورت غفلت، نیاز به برنامه ریزی ویژه‌ای فراتر از بحث بازار هم دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ادامه داد: سیاست‌ دولت در حوزه مسکن استان یزد ساخت ۵۴ هزار واحد است ضمن آنکه با محدودیت تولید مصالح ساختمانی مواجه هستیم که باید استفاده از این محصولات را یادآور شد و برای نوع و مکان استفاده آن مدل تعریف کرد.

سید جمال سجادی پور فرماندار میبد نیز گفت: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان که ۲۵۰ میلیارد تومان آن ریالی و ۱۲ میلیون یورو ارزی است مورد بهره برداری قرار گرفت و پیش بینی می شود ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

یک هزار و ۵۰۰ شرکت تولیدی و کارخانه در شهرستان میبد فعال است که از این تعداد ۳۵۲ واحد آن در شهرک صنعتی جهان آباد و ۷۱ واحد در ناحیه شمس آباد دایر است.

مرکز شهرستان ۱۰۷ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد واقع شده‌ است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار