استاندار یزد دستور داد؛
استاندار یزد ضمن اعلام خبر اختصاص ۴۵ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی روستاهای مهریز، بر ضرورت ساماندهی ورودی شهرستان مهریز متناسب با عنوان «باغشهر تاریخی» که به آن ملقب شده است، تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ 02 July 2022

«مهران فاطمی» روز گذشته در جریان سفر به شهرستان به مهریز و پس از بازدید از برخی طرح‌های این شهرستان، جهت بررسی مصداقی مسائل مربوط به طرح‌های مورد بازدید و اتخاذ تصمیمات لازم جهت تسریع در اجرای آن‌ها، در نشست کارگروه توسعه شهرستان مهریز حاضر شد.

وی در این نشست، مهریز را یکی از شهرستان‌های نخبه پرور استان دانست و گفت: با تکیه بیش از پیش بر منابع انسانی ارزشمند این شهرستان و بهره مندی از ظرفیت های آن در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری و توسعه صنایع پاک می توان شاهد سرعت بخشی به قطار توسعه و پیشرفت این شهرستان بود.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی ورودی شهرستان مهریز متناسب با عنوان «باغشهر تاریخی» که به آن ملقب شده است، اظهار کرد: طرح ساماندهی ورودی شهرستان مهریز باید طبق طرح مصوب و با همکاری بین شهرداری و راهداری و در قالب طرح سرمایه‌گذاری و اختصاص اعتبارات دولتی انجام شود.

فاطمی در ادامه به برخی از نقاط حادثه خیز مورد بازدید در جریان سفر اشاره و خاطرنشان کرد: این نقاط باید در اسرع وقت اصلاح و رفع خطر شوند تا حجم سوانح و تصادفات به حداقل ممکن برسد.

استاندار یزد با اشاره به اهتمام ویژه استان به توسعه زیر ساخت‌های ورزشی در روستاها، دستور ساخت زمین چمن مصنوعی در برخی از روستاهای شهرستان و پیگیری مسائل مربوط به سالن ورزشی روستای ارنان را داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تنش‌های آبی روستاهای مهریز اشاره کرد و گفت: با رایزنی انجام شده با مدیر عامل آب و فاضلاب کشور، نسبت به تامین اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی برای حل مسئله این منطقه، قول مساعد داده شد.

فاطمی همچنین بر به روز رسانی تجهیزات مرکز جامع سلامت تنگ چنار ظرف هفته آینده تاکید کرد.

استاندار در ادامه به مطالبه دیرینه مردم در خصوص جابجایی ایستگاه ایست و بازرسی شهید مدنی اشاره کرد و با بیان اینکه اراده رفع این مشکل در استان وجود دارد، گفت: زمین جدید ایستگاه مشخص شده و با زمانبندی، حل این مشکل در دستور کار قرار گیرد.

فاطمی اضافه کرد: قانون خانواده، جمعیت و فرزند آوری و طرح سامان خانواده با جدیت در شهرستان مهریز دنبال شود.

وی با تاکید بر پیگیری موضوعات مربوط به قریب به ۳۰ مصوبه این سفر و تحقق آن، بیان کرد: در کنار تلاش برای اتمام طرح‌های در دست اقدام، تعریف طرح‌های جدید برای مهریز به منظور رفع مسائل این شهرستان صورت گیرد.

فاطمی به تبیین ضرورت توجه به روستاها در کنار پیگیری کارهای بزرگ پرداخت و خطاب به مدیران استانی و شهرستانی، گفت: مدیران به جای اکتفا به گزارش‌های واصله، با حضور میدانی در روستا ها مسائل را بررسی کنند.

استاندار در پایان اضافه کرد: امید است با انجام طرح‌ها و حضور مدیران در شهرستان مهریز، سیمای تحول شهرستان به مرور رونق بیشتری پیدا کند و مهریز بیش از گذشته مسیر اعتلا، آبادانی و شکوفایی خود را طی کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار