امام‌جمعه ابرکوه گفت: حقوق بشر آمریکایی با آزادی حمل سلاح در آن کشور حتی موجب نقض حق حیات شهروندان خودش شده و کارنامه این حقوق بشر پر است از برخوردهای نژادپرستانه، نقض حقوق مسلمانان، مداخله در امور داخلی کشورهای جهان و ...
کد خبر: ۱۰۵۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ 01 July 2022

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار کرد: پرونده سیاه و قطور آمریکا در مواجهه ۶۰ سال توأم با ظلم و جنایت علیه ملت بزرگ و انقلابی ایران از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ تا حمله به هواپیما و شهادت 290 مسافر، وضع تحریم‌های گسترده، ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی و ... کاملاً گویای مردودی کارنامه حقوق بشر آمریکا است.

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: به لطف خدا دیپلماسی متوازن ایران در شرایط سخت و دشوار جهان امروز، تأمین‌کننده منافع استراتژیک کشورمان شده و رویکرد تعامل دولت سیزدهم با شرق، دولت‌های غربی را نگران و آشفته‌خاطر کرده است. لذا تلاش دارند به نوعی در احیاء برجام ایجاد بن‌بست نکنند تا ایران فعالیت‌های خود را در چهارچوب بریکس، شانگهای و تحکیم روابط با روسیه محدود کند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: چشم‌انداز ما این است که دیپلماسی فعال ایران می‌تواند توطئه بحران اقتصادی کشور را خنثی کند و فعالیت‌ها و وساطت نخست‌وزیر عراق برای ازسرگیری روابط ایران و عربستان و تلاش مسئول سیاسی اتحادیه اروپا به ازسرگیری مذاکرات برجامی، امتیازات قابل‌توجهی را نصیب دیپلماسی دولت خواهد کرد.

حسینی یادآور شد: در بحث برجامی امریکا می‌خواهد وانمود کند که همه گونه در میدان آماده مذاکره است تا توپ را به زمین ایران بیندازد و در نتیجه دولت ایران در برابر افکار داخلی و خارجی قرار گیرد و در شرایط سخت معیشتی، در مذاکرات دوحه امتیاز بدهد.

منبع: فارس
برچسب ها: حقوق بشر ، آمریکا ، غرب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار