مرکز خیری خدمات سلامت دهستان تنگچنار در بخش مرکزی مهریز روز جمعه با حضور استاندار یزد، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 01 July 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مرکز در زمینی به وسعت سه هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای یک هزار مترمربع با صرف بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای خدمت به مردم مناطق روستایی دهستان تنگچنار ساخته شده است.

۱۷ میلیارد ریال توسط خیر منطقه و بقیه برای تکمیل و تجهیز طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) پرداخته شده و نقش مهمی در تامین سلامت مردم و مسافران دارد.

مهران فاطمی استاندار یزد در این مراسم به اهمیت، نقش و ضرورت جلب مشارکت بخش‌خصوصی و خیران در اجرای طرح‌های مختلف مورد نیاز بهداشتی، تولیدی ، عمرانی ، ورزشی و آموزشی در سطح استان تاکید کرد.

همچنین استاندار یزد در سفر به مهریز از برخی طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان به خصوص ورودی شهر، ساختمان شماره ۲ مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس و چند طرح دیگر عمرانی و فرهنگی در شهر و مناطق روستایی بازدید کرد.

هم‌اکنون پنج مرکز فوریت‌های پزشکی شهری و روستایی در این شهرستان فعالیت دارد و خانه بهداشت نیز در اکثر مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز نسبت به ارائه خدمات فعال هستند.

همچنین فعالیت درمانی و بهداشتی بیمارستان مهریز از سال ۱۳۷۲ آغاز شد که شامل درمانگاه عمومی و تخصصی ، بخش های زنان و زایمان ، جراحی، اورژانس، اطفال، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز و چشم پزشکی است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار