رئیس شورای اسلامی شهر یزد:
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این که معنای حقوق بشر برای جمهوری اسلامی و آمریکا متفاوت است، از جهانی نشدن زیرساختهای شهر جهانی یزد گلایه کرد.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ 30 June 2022

«عزیزالله سیفی» در نطق های پیش از دستور جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر یزد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضایه و حقوق بشر آمریکایی دلیل نام گذرای این هفته به نام حقوق بشر آمریکایی را اینچنین بیان کرد: آمریکا در دنیا هر جنایتی را می‌خواهد، مرتکب می‌شود و هیچ ابایی از انجام آن جنایت ندارد و آن جنایت‌ها را قانونی میداند اما اگر هر کشور اسلامی اصول اساسی و آیین دینی خود را انجام دهد آن را خلاف حقوق بشر می‌داند لذا معنای حقوق بشر برای جمهوری اسلامی و آمریکا متفاوت است.

وی افزود: شهدای هفتم تیر، ۱۷ هزار شهید ترور و شهداری قربانی ضایعات شیمیایی به ویژه در دفاع مقدس، سقوط هواپیمایی مسافربری در آب های نیلگون خلیج فارس که فرماندهی انجام آنها بر عهده آمریکا بوده، نمونه‌هایی از حقوق بشر آمریکایی است.

سیفی ادامه داد: روایت حقیقی جنایت های امریکا در دنیا امروز مهم ترین کار و در اولویت است و در حقیقت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید با استفاده از سیستم مجازی و تولید انواع ابزارهای فرهنگی و هنری رنگ تحقق به جهاد تبیین در خصوص معرفی جنایت ها و حقوق بشر آمریکایی در دنیا ببخشیم و اگر این مهم انجام بشود، حرکت خوبی برای معرفی آمریکا، جنایت های آمریکا و حقوق بشر امریکایی به دنیای جهان است.

سیفی در بخش دوم سخنان خود گفت: یزد چند سالی است که یزد واسطه نقاط خاص و ناب گردشگری شهر جهانی شده است اما در این سالها علی الرغم آنکه شهر جهانی شده، برای زیر ساخت های آن در سطح جهانی اقدامی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست داخلی و خارجی در یزد، پروازهای هوایی است که این مهم تا به امروز انجام نشده یا به کندی پیش رفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که خوشبختانه در یک سال اخیر که از مدیریت استاندار کنونی یزد می‌گذرد، بحث گردشگری و زیر ساخت های آن از جمله پرواز های هوایی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ایجاد شرکت هواپیمایی یزد ایر در استان، یکی از اقدامات قابل توجه در این زمینه است و این شرکت هواپیمایی با حجم سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان تا پایان امسال با خرید هواپیماهای مورد نظر راه اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شروع پروازهای داخلی یزد ایر از مهر ماه آغاز و با تکمیل ظرفیت هواپیمایی، پرواز های خارجی نیز انجام می‌شود، عنوان کرد: برای رشد گردشگری علاوه بر پرواز هواپیمایی، افزایش سرویس های راه آهن نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

سیفی در پایان گفت: سرویس ویژه قطار تهران-یزد و بالعکس به سیستم ریلی استان اضافه شده اما به دلیل توریستی بودن یزد ، سرویس های راه آهن باید به تعداد بیشتری افزایش یابد.

برچسب ها: حقوق بشر ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار