عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص دو نرخی شدن قیمت بلیط هواپیما گفت: معتقدم بدعت جدیدی است که در کشور ایجاد شده و مغایر با اصل مهمان نوازی است.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 29 June 2022

محمدرضا دشتی‌اردکانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، در خصوص گران شدن بلیط هواپیما برای گردشگران خارجی که یکی از موضوعات نگران کننده جامعه تخصصی و کارشناسی و ذی نفعان صنعت گردشگری و بسیاری از مشاغل وابسته به این صنعت است، اظهار کرد: ادله کارشناسی معتقدند این تصمیم اشتباه است.

وی افزود: دو نرخی شدن هواپیما را من هم در هیچ کشوری به خاطر ندارم که اجرا شود و معتقدم بدعت جدیدی است که در کشور ایجاد شده و مغایر با اصل مهمان نوازی و کدهای اخلاقی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تاکنون به طور علنی مخالفتش را اعلام نکرده است، گفت: من در وهله اول مخالفتم را اعلام نکردم تا فعالیت کارشناسی نسبت به این تصمیم اتفاق بیفتد و اگر نظر کارشناسی اینگونه باشد که این تصمیم اشتباه است من هم آن را می‌پذیرم و از این نظر حمایت خواهم کرد.

رییس فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید بر این‌که ما نباید اجازه بدهیم در شرایط کنونی به صنعت گردشگری آسیبی وارد شود، تصریح کرد: ادله کارشناسی متعددی برای رد این تصمیم در کشور مطرح شده است که در عین حال نظر فعالان گردشگری و کارشناسان این حوزه نیز بر این است که اگر این اتفاق بیفتد، گردشگر خارجی کمتر به کشور سفر می‌کند لذا درآمدی که از گردشگری متصور بودیم محقق نخواهد شد.

دشتی اردکانی در پایان با بیان این‌که باید این تصمیم به صورت کارشناسی بررسی شود، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد گردشگری داخلیو خارجی تحت شعاع قرار خواهد گرفت لذا با توجه به اهمیت این مسئله لازم است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بررسی‌های خود را شروع کنند تا صنعت گردشگری آسیبی نبیند و از نظر اقتصادی بتوانیم از این صنعت بهره مند شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار