دادستان عمومی و انقلاب اردکان گفت : این شهرستان رتبه اول مجازات های جایگزین حبس را در استان یزد کسب کرده است و امیدواریم دیگر قضات نیز الگوبرداری کنند تا مردم احساس رضایت بیشتری نمایند.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 28 June 2022

مهدی حسن پور روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تمام تلاش ها این بود که مجازات های نو و جالبی را برای مجرمان در نظر بگیریم و حتی خود مجرمان نیز آن فعالیت را ادامه می دهند.

وی اضافه کرد: از جمله مجازات ها را می توان به خرید دوچرخه برای بانوان ورزشکار، کاشت ۲۰ اصله نهال خرما و آبیاری یکساله، تهیه بسته های فرهنگی برای زوجین، خرید اسباب بازی برای کودکان بی بضاعت، آموزش موسیقی به علاقه مندان هنرمند بی بضاعت، خدمات پزشکی در روستاهای محروم و ... اشاره کرد.

دادستان اردکان در ادامه با بیان اینکه مهمترین مساله در این شهرستان ، آلودگی محیط زیست است که مسلما با همفکری و هماهنگی مسوولان با یکدیگر می توان این معضل را حل کرد اظهار داشت: شکل گیری انجمن های فعال و پیگیر حمایت از محیط زیست با حمایت رسانه ها می تواند مطالبات این حوزه را به گوش مسوولان برساند.

رییس دادگستری اردکان نیز در ادامه به بیان عملکرد یکساله این ارگان پرداخت و افزود: تعداد پرونده های وارده به دادسرا چهار هزار و ۲۹۸ فقره بوده که از این تعداد سه هزار و ۷۰۷ پرونده رسیدگی و مختومه اعلام شده است.

علی زارع گفت: قریب به ۵۹۰ پرونده هم همچنان موجودی دادسرا است و در حال رسیدگی می باشد.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی تعداد هفت هزار و ۱۹۷فقره پرونده به دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان وارده شده که به رغم کاهش تعداد نیروی قضایی شهرستان تعداد ۶ هزار ۶۲۸ فقره پرونده رسیدگی و مختومه اعلام شده و ۶۹۰ پرونده همچنان جزء موجودی و در حال رسیدگی است افزود: تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۰ پرونده ورودی کل دادگستری شهرستان بوده و تقریبا ۱۰ هزار و ۴۰۰ پرونده هم مختومه اعلام شده است.

رییس دادگستری اردکان اظهار داشت: در شورای حل اختلاف سه هزار و ۶۱ فقره پرونده در یکسال گذشته به ثبت رسیده که از این تعداد سه هزار و ۲۳۱فقره پرونده مختومه اعلام شده است در واقع ۲۷۹ فقره پرونده مثبت و آمار قابل توجهی در شورای حل اختلاف به سازش ختم شده است.

زارع یادآور شد: در تعیین مجازات های جایگزین در سه ماهه اول سال در کل استان، دادگستری اردکان اول شده است.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته تعداد۸۰ مورد تعلیق اجرای مجازات، پنج مورد بحث سامانه های الکتریکی ، ۲ مورد الزام به خدمات عمومی رایگان و تعداد احکام جزای نقدی نیز هم ۱۰۱ مورد بوده که به جای مجازات حبس برای محکومین در نظر گرفته شده است.

شهرستان ۱۳۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اردکان ، حبس ، دادستان ، رتبه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار