رئیس شورای اسلامی یزد گفت: اشتراکات فرهنگی و تاریخی شهرهای تبریز و یزد زمینه همکاری‌های مشترک و متقابل در حوزه مدیریت شهری را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 28 June 2022

«عزیزالله سیفی» در نشست مشترک اعضای شوراهای اسلامی شهرستان یزد و تبریز با بیان اینکه پیوندهای دینی، فرهنگی، تاریخی و دوستی شهرهای تبریز و یزد، عمیق و دیرینه است، اظهار کرد: تبریز و یزد از گذشته‌های دور مراودات اقتصادی، تجاری، بازرگانی و حتی مدیریتی با هم داشته‌اند.

وی افزود: وجود «خانه تبریزی‌ها » در یزد، نماد این مراودات بوده و علاوه بر این نخستین شهردار بعد از انقلاب یزد، رییس دو دوره شورای شهر یزد و یکی از شهرداران مناطق این شهر در زمان کنونی، تبریزی بوده و هستند.

رئیس شورای اسلامی یزد گفت: با توجه به سوابق و تجارب مدیریت شهری تبریز در حوزه‌هایی مانند سرمایه گذاری بخش خصوصی، عمرانی، خدماتی و فرهنگی، می توان زمینه را برای انتقال تجارب مدیریت شهر تبریز به یزد فراهم کرد.

سیفی با اشاره به اینکه تبریز به عنوان شهری با ویژگی‌ها و شاخص‌های «جهان‌ شهری» است، ادامه داد: یزد نیز به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز بوده و بافت تاریخی و قدیمی این شهر در زمره زنده‌ترین و پویاترین بافت‌های تاریخی جهان به شمار می‌رود که زندگی در تار و پود آن جاری و ساری است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، اعضای شورای اسلامی شهرستان یزد که به منظور تبادل نظر و دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار تبریز و بازدید از طرح‌های عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری شهرداری به این شهر سفر کرده‌اند، در نشست کاری و مشترک با اعضای شورای اسلامی تبریز شرکت کردند.

تبادل نظر در خصوص تجارب و موفقیت های مدیریت شهری تبریز و هم اندیشی با اعضای کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر از دیگر اهداف سفر اعضای شورای اسلامی شهرستان یزد به تبریز است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فرهنگی ، مدیریت ، مراودات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار