قالیباف با اشاره به سانحه ریلی قطار مشهد - یزد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون توقع مجلس و مردم این است تا قوه قضائیه در زمان مشخص با مقصران سانحه ریلی قطار مشهد – یزد برخورد کند.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ 28 June 2022

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص سانحه ریلی قطار مشهد - یزد بیان کرد: از اعضای کمیسیون عمران مجلس که به سرعت در محل سانحه حضور یافتند و از همان لحظات ابتدایی گزارش خود را تهیه کردند تشکر می‌کنم. مجددا به ۱۴ خانواده که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند تسلیت گفته و با ۸۰ مصدوم این سانحه ابراز همدردی می‌کنم.

وی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون عمران به سرعت و به موقع در محل حادثه حضور یافت و گزارش خود را تنظیم کرد. دوستان وزارت راه و شهرسازی باید توجه کنند که تجدید نظر در ساختارهای نظارتی لازم است. در قراردادهایی که در حوزه تعمیر و نگهداری از قطارها بسته می‌شود باید بر اساس نظام فنی اجرایی کشور باشد اما اکنون بعضا اینگونه نبوده و اشکالاتی وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: آموزش نکته کلیدی دیگر است. آموزش در حوزه راه آهن و حمل و نقل ریلی نیازمند استمرار است. از سوی دیگر نیازمند نظارت بر اجرای وظایف تعریف شده هستیم. اکثر سوانح ریلی تاکنون ناشی از خطای انسانی یا ضعف در آموزش و یا نبود نظارت بر اجرای دقیق آموزش‌ها رخ داده است. مدیریت در این حوزه یک کار تخصصی است و باید حتما از مدیران متخصص استفاده شود. باید مرتبا دستورالعمل‌ها به روز شده و آموزش‌ها نیز ادامه یابد. عمده سوانح حوزه ریلی به این موضوع باز می‌گردد که به دستورالعمل‌های اجرایی و مدیریتی چه در بخش عملیات و چه در حوزه نگهداری و چه در حوزه سیگنالی توجه نمی‌شود.

قالیباف افزود: توقع مجلس و خانواده‌های داغدار از قوه قضائیه این است که با افراد متخلف برخورد شود. مردم منتظر هستند تا ببینند در زمان مشخص مقصران این حادثه به چه مجازاتی می‌رسند؟ جبران مالی و ابراز همدردی از مسئولیت‌های انسانی ما است اما وظیفه اصلی ما این است که در زمان مشخص با مقصران این حادثه برخورد شود. عناصر مدیریتی که تخلف نیز داشتند باید تنبیه انضباطی شوند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قالیباف ، قطار ، مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار