مدیر عامل بنیاد خرد ابرکوه از برگزاری اولین جشنواره تابستانی دانش‌آموزی با هدف کشف و پرورش استعداد دانش آموزان و تشویق آنان به کار تیمی خبر داد و گفت: طی این جشنواره، مدارس و دانش آموزان به مدت سه روز دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته و در مسابقات چهارگانه شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 28 June 2022

پروفسور «سید منصور واعظ پور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام خبر فوق، تصریح کرد: بنیاد خرد ابرکوه با همکاری آموزش‌وپرورش برای اولین بار در شهرستان ابرکوه جشنواره فوق را برگزار خواهند کرد که در حاشیه آن دانش آموزان مهارت‌های جمعی در بحث تحقیق پژوهش را نیز فرا گرفته و مدیران مدارس و مربیان نگاه ویژه ای به استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان خواهند داشت.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه جشنواره در چهار محور اصلی غرفه‌ها، مسابقات، تحقیق و پژوهش و کارگاه آموزشی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مدارس می‌توانند در غرفه‌هایی که به آنان اختصاص داده می‌شود تمام دستاوردهای دانش آموزان در زمینه‌های مختلف ورزشی، هنری، صنعتی، صنایع‌دستی و ... به نمایش بگذارند.

واعظ پور خاطرنشان کرد: غرفه‌های مدارس در سه بخش دکوراسیون و طراحی، خلاقیت و ارتباطات و عملکرد (نحوه ارتباط مطلوب با بازدیدکنندگان و ارائه دستاوردهای خود) طی سه روز، توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و به بهترین غرفه جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: در محور مسابقات، دانش آموزان در رشته‌های طراحی وب، اوریگامی (کاغذ و تا)، خشتانه (سازه‌های خشت و گلی) و نجات تخم‌مرغ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. ضمن اینکه قبل از برگزاری مسابقات دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات مذکور برگزار می‌شود تا با آمادگی کامل و به صورت کاملاً برابر رقابت کنند.

مدیرعامل بنیاد خرد با بیان اینکه دانش آموزان در قالب تیم‌های سه نفره می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، ابراز کرد: در بخش تحقیقات و پژوهش، دانش آموزان می‌توانند تحقیقات و پژوهش‌های خود را (در هر زمینه و با هر موضوعی که باشد) ارائه کنند تا پس از بررسی توسط هیئت‌داوران، بهترین پژوهش معرفی شود.

واعظ پور با بیان اینکه جشنواره از 22 تا 24 تیرماه ویژه پایه‌های متوسطه اول و دوم برگزار خواهد شد، اذعان کرد: در بخش نهایی جشنواره مذکور نیز برای دانش آموزان کارگاه‌های پرورش خلاقیت، کارآفرینی، کامپیوتر و ... و برای خانواده‌های آنان کارگاه مشاوره خانواده توسط اساتید برجسته دایر می‌شود.

وی تأکید کرد: در نظر داریم در صورت حمایت دانش آموزان، مدارس، مسئولین و نخبگان شهرستان، این جشنواره را که علاوه بر ارتقاء سطح علمی موجب تشویق دانش آموزان به انجام برنامه های گروهی و کسب تجربه کار تیمی می‌شود، همه‌ساله برگزار کنیم.

گفتنی است با رایزنی‌های انجام شده، وزیر آموزش‌ و پرورش یا یکی از معاونین وی، نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی، دکتر نوید ادهم دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش، دکتر زرافشان معاون (سابق) آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در سال‌های متمادی، دکتر سلجوقی از مدیران برجسته وزارت آموزش‌وپرورش در سال‌های مختلف، استاد محمد حیدری (استاد بین‌الملل خوشنویسی)، دکتر امامی از خبرنگاران بین‌المللی از اهالی ابرکوه و استاندار یزد از جمله میهمانان دعوت شده به اولین جشنواره دانش‌آموزی شهرستان ابرکوه هستند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کشف ، جشنواره ، استعداد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار