یک مسئول در یزد اعلام کرد؛
رئیس کارگروه بین‌الملل و دیپلماسی شهری شورای روابط عمومی کلانشهرهای ایران با بیان اینکه بسیاری از افراد نسبت به اهمیت و چرایی پیمان‌های خواهرخواندگی اطلاعی ندارند، گفت: آیین‌نامه پیمان‌های خواهرخواندگی کشور تدوین می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲ 22 June 2022

«حامد سلطانی» در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی که میان شهرهای مختلف منعقد می‌شود، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در ارتباط با خواهرخوانده‌ها برای عموم مردم مطرح است کارایی و سودی است که این قراردادها می‌تواند به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از شهروندان و حتی برخی مسئولان هیچ اطلاعی از اینکه پیمان‌های خواهرخواندگی به چه دلیل منعقد می‌گردد، ندارند و صرفاً تاکنون نام برخی شهرها را به عنوان خواهرخوانده شهر خود شنیده‌اند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد با بیان این که یزد در حال حاضر با هفت شهر پیمان خواهرخواندگی دارد و اقدامات لازم برای انجام خواهرخواندگی میان یزد و شهرهای دیگری در جهان نیز در حال انجام است، افزود: با توجه به اینکه این موضوع مبتلا به تمامی شهرهای کشور هست و دیگر نقاط ایران هم بحث خواهرخواندگی با ابهام‌های زیادی روبه‌رو هستند شورای روابط عمومی کلانشهرهای ایران این موضوع را به کارگروه بین‌الملل و دیپلماسی شهری واگذار کرد تا آئین‌نامه واحدی در این حوزه تدوین شود.

رئیس کارگروه بین‌الملل و دیپلماسی شهری شورای روابط عمومی کلانشهرهای ایران خاطرنشان کرد: این آئین‌نامه در مرحله تدوین قرار دارد و پس از تدوین نهایی، توسط شهردار تهران به تمامی کلان‌شهرهای کشور ابلاغ می‌شود.

سلطانی در پایان افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده، این آئین‌نامه در تابستان امسال تدوین می‌شود و پس از آن پیمان‌های خواهرخواندگی با نظم مشخصی دنبال می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار