نشست کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع کلانشهرها در یزد برگزار شد؛
بیست و نهمین نشست کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور طی دو روز به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزار شد و برای اجرای برنامه‌های متنوع و هدفمند ورزشی برای تابستان برنامه‌ریزی و تبادل نظر صورت گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 19 June 2022

«محمد فاضل یوسفی» رئیس کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در این نشست که با حضور معاونین و مدیران ارشد حوزه ورزش کارکنان و ورزش شهروندی کلانشهرها برگزار شد، با اشاره به برگزاری بیست و نهمین کمیته ورزش و تفریحات سالم با حضور معاونین و مدیران ارشد حوزه ورزش کارکنان و ورزش شهروندی کلانشهرهای کشور در یزد، اظهار کرد: انجمن‌های راهبردی ورزشی شهرداری کلانشهرها براساس اصول ورزشی تعیین شده و با رعایت شئونات اسلامی و مقتضیات کلانشهرها، به عنوان مرجع ورزشی محلات و ورزش کارکنان، برای تمام اقشار جامعه برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کنند.

وی در مورد هدف از برگزاری این نشست‌ها و فعالیت‌های انجمن راهبردی ورزش شهرداری کلانشهرها، گفت: ایجاد زمینه های مناسب برای رشد و پرورش استعدادهای ورزشی در بین محلات و پرسنل و همچنین فرهنگ‌سازی و ترغیب نسل جوان و اقشار مختلف جامعه به حفظ تندرستی، سلامتی، نشاط اجتماعی و ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت آنان در فعالیت‌های ورزش شهروندی از اهداف مهم برگزاری این نشست‌ها بود که امیدواریم در این مسیر قدم‌های بزرگ و سودمندی برداشته شود.

یوسفی با بیان این که بالا بردن قابلیت‌های جسمانی و ارتقای سطح کیفیت سلامت در بین شهروندان و پرسنل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: با تبادل نظر بین مدیران ورزشی و شهرداران کلانشهرها برنامه‌ریزی‌های جدی در زمینه کشف و جذب استعدادها و توانمندی‌های اقشار مختلف جامعه و تقویت آنها به منظور رشد و گسترش کمی و کیفی رشته ورزشی مربوطه در محلات و پرسنل صورت گرفته، همچنین ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای طراحی، ساخت و تولید و توزیع وسایل و لوازم استاندارد ورزشی در سطح کلانشهرها در دستور کار این نشست قرار داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: از جمله برنامه‌های ورزشی و تفریحی مورد بحث در این نشست که با تبادل نظر بین اعضا صورت گرفت، می‌توان به برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کلانشهرها در رده های سنی مختلف و همچنین برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی توجیهی و ارتقای مربیگری و داوری اشاره کرد.

رئیس کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در پایان سخنان خود از حضور همه مدیران ورزشی کلانشهرها برای حضور در نشست های کمیته ورزش و تفریحات سالم در یزد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم تلاش و کوشش در جهت جذب و بهره‌برداری از خدمات و استعدادهای بالقوه مادی و معنوی و جذب کمک و حمایت‌های مالی اقشار مختلف مردم، خیرین ورزشی به منظور توسعه و تعمیم رشته ورزشی در سطح کلانشهرها بهتر از قبل صورت گیرد و شاهد پیشرفت چشمگیر در حوزه ورزش و تفریح کلانشهر ها باشیم.

«ابوالقاسم محی الدینی» شهردار یزد نیز با اشاره به این که رویدادهای ورزشی باید به صورت مداوم برگزار شوند، عنوان کرد: حوزه ورزش و تاثیرات آن آنقدر گسترده است که با اجرای هدفمند آن در طول سال، می‌تواند از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه جلوگیری کند.

وی گفت: امیدواریم در این نشست که با حضور مدیران ورزشی ارشد شهرداری های کلانشهرهای کشور برگزار شده است، رویدادها و برنامه های هدفمند تابستانی برای اوقات فراغت شهروندان برنامه ریزی شود و درطول سال ادامه دار باشد و به زمان خاصی محدود نشود.

«مجتبی صداقت» معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم با بیان این که احیای خصلت‌های جوانمردی در بین ورزشکاران امروزی امری ضروری است، اظهار کرد: فراهم کردن زمینه‌های تشویق، تجلیل و قدردانی و حمایت‌های مادی و معنوی از ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان، داوران، مربیان و سایر دست‌اندرکاران ورزش شهروندی و پرسنل باید به صورت ویژه انجام شود و در دستور کار انجمن قرار گیرد.

«امین توکلی زاده» معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهر تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه فلسفه مجمع کلانشهرها، مدیریت شهری خوب کلانشهرها در کنار یکدیگر است، افزود: کلانشهرهای کل کشور باید بتوانند با پدید آوردن رویدادهایی که هم‌افزا هستند، یک فضای ملی در خدمت تمام شهروندان ایجاد کنند.

وی با بیان این که تابستان، بهار فعالیت‌های ورزشی است و باید برای نوجوانان کارهای ویژه‌ای برنامه‌ریزی شود، اظهار کرد: طرح «گام دوم، نسل چهارم» در راستای تعمیم و توسعه ورزش به خصوص در بین نسل جوان شکل گرفته است و همچنین در این راستا ساخت تم پارک ورزشی و قرارگاه ورزشی، تفریحی در کلانشهرها در دستور کار کمیته قرار گیرد.

توکلی زاده در ادامه با بیان اینکه از گذشته خیلی از شهرهای کشور، مهد یک ورزش خاص بوده است، گفت: در هر شهر با توجه به ورزش محبوب آن منطقه امکانات، فضای ورزشی و مربیان زبده وجود دارد که با برنامه ریزی هدفمند و منسجم می توان از آن امکانات بیشترین بهره و استفاده برد.

در پایان این نشست‌ها، در مورد میزبانی مسابقات ورزشی کارکنان شهرداری‌های کلانشهرها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار