سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با اشاره به حمایت ۱۳ میلیارد ریالی این شرکت از حضور صنایع استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، ماحصل این حمایت نمایشگاهی از صنایع را انعقاد بیش از ۳۷۰ قرارداد و تفاهم‌نامه در سال گذشته ذکر کرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ 19 June 2022

«محمد دهقان» با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای توسعه بازار داخل و صادرات محصولات تولیدی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان، اظهار کرد: شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد سالانه در چهارچوب وظایف توسعه‌ای خود برنامه‌هایی را در زمینه‌های مختلف برای توسعه بازار و صادرات محصولات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تدوین و اجرا می‌کند.

وی حمایت از برگزاری تورهای بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی را از اقدامات صورت گرفته در این حوزه عنوان کرد و افزود: حمایت از واحدهای صنعتی استان یزد برای مشارکت در اخذ غرفه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و همچنین برگزاری تورهای صنعتی تخصصی با رویکرد اصلاح و بهبود نگرش واحدهای صنعتی برای توسعه محصول و صادرات آنها نیز از جمله اقداماتی است که تاکنون مورد اقبال صنایع قرار گرفته و توانسته دستاوردهای قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ در حوزه حمایت از واحدهای صنعتی در زمینه بازدید و شرکت در نمایشگاه های خارجی، ۲۸۴ واحد صنعتی استان یزد با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی در نمایشگاه های خارجی حضور داشتند که از این تعداد، مدیران و اعضای ۲۷۷ واحد صنعتی در قالب بازدید و هفت واحد صنعتی در قالب اخذ غرفه و شرکت کننده در نمایشگاه های خارجی مورد حمایت قرار گرفتند.

دهقان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ زمینه حضور در ۱۸ نمایشگاه خارجی و مطرح دنیا در کشورهای چین، ارمنستان، امارات، ترکیه و عراق در حوزه های صنعت ساختمان، صنایع غذایی، بسته بندی، فناوری اطلاعات، پلاستیک، زیورآلات، نساجی و مبلمان با حمایت مالی بیش از ۶۷ درصدی کل مبلغ به ارزش ریالی ۳۴ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال فراهم شد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه حضور واحدهای صنعتی استان یزد در نمایشگاه های خارجی به ۶۱ مورد عقد قرارداد، ۵۷ مورد تفاهم نامه و ۵۲۰ مورد فعالیت‌های بازاریابی ختم شده است که می تواند در توسعه بازار و صادرات محصولات صنایع کوچک و متوسط قابل توجه و با اهمیت باشد.

وی با اشاره به حمایت های شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد برای حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه های داخلی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ خوشبختانه ۱۹۴ واحد صنعتی استان در ۳۳ نمایشگاه داخلی (ملی و استانی) نیز حضور پیدا کردند که از این میان ۱۳۲ واحد صنعتی در قالب بازدید و ۶۲ واحد صنعتی به عنوان اخذ غرفه و شرکت کننده در نمایشگاه‌ها مورد حمایت قرار گرفتند که مهم ترین این نمایشگاه ها در حوزه صنایع غذایی، متالورژی، برق، صنعت، نساجی، کشاورزی، صنایع تبدیلی، فولاد و صنایع دستی بوده است.

دهقان با بیان اینکه ارزش ریالی حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در این زمینه بیش از ۱۳ میلیارد ریال بوده است، گفت: حضور در این نمایشگاه‌های برای صنایع یزد، ۱۳۷ مورد عقد قرارداد، ۱۱۹ مورد تفاهم نامه و ۵۸۷ مورد فعالیت های بازاریابی فراهم آورده است.

وی با اشاره به دیگر اقدمات صورت گرفته برای توسعه صادرات محصولات تولیدی استان یزد ابراز کرد: حمایت از تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی صادرات از جمله کنسرسیوم صادراتی ایجاد شده در زمینه سنگ، نساجی و فرآورده‌های کنجدی، حمایت از تشکیل و توسعه برنامه‌های شرکت های مدیریت صادرات، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی به منظور فراهم کردن دانش صادرات در پایه‌های مختلف نیز از اقداماتی است که در حوزه توسعه صادرات استان صورت گرفته است.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: تهیه مستندات تجارب کارآفرینی و تولیدات موفق استان و معرفی آن به صنعت گران برای توسعه کمی و کیفی محصولات، تامین مالی برنامه‌های حمایتی توسعه بازار صنایع کوچک و متوسط استان و همچنین تامین مالی و پرداخت یارانه برای اخذ استانداردهای داخلی و خارجی مرتبط به حوزه صادرات از جمله استانداردهای اجباری کالا دیگر اقداماتی است که می‌توان برای توسعه حوزه صادرات غیرنفتی و صنایع کوچک توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد نام برد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار