سرپرست هلال‌احمر ابرکوه گفت: مانور بزرگ امداد و نجات با شبیه‌سازی حادثه مترو پل آبادان با حضور بیش از ۷۰ امدادگر به همت جمعیت هلال‌احمر و با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ 17 June 2022

«مرتضی فلاح زاده» ضمن اعلام خبر فوق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این مانور با هدف آمادگی نیروهای امدادی و تقویت توان عملیاتی و بررسی نقاط ضعف احتمالی پرسنل امدادی و نیروهای عملیاتی جمعیت هلال‌احمر برگزار شد.

وی با بیان این که امید است با سنجش مکرر آمادگی نیروها و افزایش توان آنان بتوانیم منشأ ارائه خدمات شایسته‌ای به همه هم‌وطنان باشیم، افزود: در مانور مذکور که چندین روز تمرین بر اساس سناریو تهیه شده صورت گرفته بود، اقداماتی همچون ارزیابی صحنه، کنترل و تثبیت صحنه حادثه، اطفاء حریق، تریاژ و اقدامات درمانی، رهاسازی با پنوماتیک، تثبیت فیزیکی، حمل و انتقال مصدوم، زنده یابی و رهاسازی با تجهیزات هیدرولیک انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان ابرکوه با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب در پایان مانور تحلیل و بررسی‌های لازم را انجام دادند، تصریح کرد: درمجموع ۹۰ درصد آنچه بر اساس سناریو هدف‌گذاری شده بود محقق شد.

فلاح زاده جای خالی سایر دستگاه‌های امدادرسان را از جمله کاستی‌های مانور عنوان کرد و افزود: مانور امداد و نجات با دیدگاه مدیریت بحران انجام شد که طی آن به منظور جلوگیری از آشفتگی، برای هر عملیات و هر تیم، کدهای تخصصی تعریف شده و هر امدادگر تنها با این کدها می‌دانست که چه اقدامی باید انجام دهد.

وی ادامه داد: به منظور برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، می‌طلبد مانورهای مشابه و تمرینی بیشتری انجام و آموزش‌ها در سطح شهرستان گسترده شود تا از دل این مانورها، امدادگران متخصص بیرون آیند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر ابرکوه با تأکید بر اینکه آموزش‌ها باید بیشتر در سطح روستاها و محلات گسترده شود، اذعان کرد: در حوادث گسترده افراد محلی بیش از سازمان‌های امدادرسان تأثیرگذار بوده و می‌توانند خدمت‌رسانی کنند. بر همین اساس با ایجاد خانه‌های هلال در روستاها می‌توانیم آموزش‌ها را گسترش داده و مانورهای متعدد برگزار کنیم.

فلاح زاده یادآور شد: مانور مذکور در یک ساختمان با بنای قدیمی در بافت تاریخی که امداد تردد خودروهای امدادی در آن وجود ندارد، برگزار شد تا توان نیروها در این حوزه نیز سنجیده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار