ایستگاه سنجش و تلویزیون شهری نمایشگر وضعیت کیفی هوای شهرستان اشکذر به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ 16 June 2022

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در این مراسم گفت: بر اساس قوانین ملی، ایجاد ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در دستور کار قرار دارد که ایستگاه‌ها طبق شاخص‌های استاندارد ایجاد و به شبکه ملی و از آنجا به شبکه‌های بین المللی وصل می‌شوند.نیره پورملایی افزود: مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا و هشت تلویزیون شهری نمایشگر وضعیت کیفی هوای شهرستان‌های استان از محل مصوبات سفر ریاست جمهور در سال گذشته بوده که تامین اعتبار شده است.


وی تصریح کرد: برای خرید، نصب و راه اندازی ایستگاه سنجش و تلویزیون شهری نمایشگر وضعیت کیفیت هوای شهرستان اشکذر مبلغ ۲۲ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.


پورملایی ادامه داد: قابلیت اندازه گیری ذرات معلق PM۱۰ و PM۲، دارای سیستم انتقال دهنده به شبکه ملی پایش آلودگی هوا، دارا بودن استاندارد‌های EPA و EU (MCERTS)، دارای سیستم نمونه گیری بدون رطوبت و دارای قابلیت تشخیص قطعی ارتباط سرور، اینترنت و سامنه پیامکی به مرکز پایش اداره کل از جمله ویژگی‌های این تابلو نمایشگر به شمار می‌رود.


وی ضمن تشریح وضعیت اشکذر از نظر وضعیت زیست محیطی گفت: منابع طبیعی و هسته‌های مستعد ایجاد پدیده گرد و غبار در این منطقه، مجاورت در جاده سنتو به عنوان کریدور شمال به جنوب و قرار گرفتن در بین شهرستان‌های صنعتی استان با دارا بودن سه شهرک صنعتی و فعالیت صنایع با رسته‌های مختلف در این منطقه لزوم استقرار ایستگاه سنجش کیفی هوا را در این شهرستان دو چندان کرده است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: اطلاع مردم از وضعیت کیفی هوا بر اساس شاخص‌های استاندارد از مطالبات بحق مردم این شهرستان به شمار می‌رفت که این مساله با استقرار ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا تحقق یافت.


وی با اشاره به اینکه استان یزد در نصب تابلو‌های نمایشگر سنجش کیفی هوا در سطح کشور پیشگام بوده است، خاطرنشان ساخت: سال گذشته نصب ایستگاه در شهرستان یزد و اردکان انجام شده و طرح توسعه این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های میبد، بافق و مهریز نیز انجام خواهد شد.

برچسب ها: اشکذر ، نمایشگر ، سنجش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار