عضو شورای شهر خرانق اردکان یزد گفت: با توجه به کمبود آب شرب، نحوه برداشت آب این منطقه مدیریت می شود تا کمبودی احساس نشود اما اگر در مصرف صرفه جویی نکنیم مرداد ماه با بی‌آبی روبرو می شویم.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 15 June 2022

مرتضی باقریان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخی خبرها در فضای مجازی در مورد مشکل آب شرب در خرانق افزود: بحران آب این منطقه بسیار جدی است و اگر صرفه جویی از سوی مردم صورت نگیرد قطعا در مرداد ماه با بی آبی شدید روبرو خواهیم شد .

وی اضافه کرد: در سال گذشته آب مخزن به صفر رسید و بعلت وجود گل و لای، مردم با مشکلات گوارشی روبرو شدند .

عضو شورای شهر خرانق با بیان اینکه جمعیت زیاد باعث شده ساخت و سازها نیز افزایش یابد تصریح کرد: شهر خرانق در مسیر زائرین مشهد مقدس قرار دارد و نیازمند آب زیاد است؛ از اهالی شهر خرانق می خواهیم در مصرف آب آشامیدنی و آب مصرفی(شور) به شدت صرفه جویی نمایند.

عضو شورای شهر خرانق گفت:متاسفانه ذخیره آب مصرفی (آب شور) در شهر خرانق به شدت کم شده است.

وی با اعلام این خبر که بنا به مصوبه شورای شهر خرانق از اول تیرماه آب شیرین در شهر خرانق محدود می شود افزود: ساعت برداشت آب شیرین از اول تیرماه تا اطلاع بعدی از ساعت ۱۷ تا ۲۲ می‌باشد.

عضو شورای شهر از مردم فهیم شهر خرانق و مسوولان شهرستان و استان یزد هم خواست تا مشکل آب شرب و مصرفی خرانق را به صورت ویژه پیگیری نمایند؛ باتوجه به این موضوع که شهر خرانق در مسیر جاده طریق الرضا قرار دارد و مساله کم آبی شهر واقعا جدی است.

خرانق در شمال یزد و در ۷۰ کیلومتری شهرستان اردکان، در مسیر جاده اردکان به طبس قرار گرفته است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار