جانشین فرمانده سپاه الغدیر در اقشار تخصصی بسیج استان یزد در خصوص برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: برپایی رویدادهای تخصصی رسانه مانند این جشنواره می تواند نقش موثری در تقویت رسانه ها ایفا کند.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ 14 June 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حمیدرضا محدث روز سه‌شنبه درنشست خبری دومین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر افزود: رسانه برای اینکه بتواند اثرگذاری در حوزه های مختلف به ویژه حوزه اجتماعی داشته باشد و بر جنگ ترکیبی و شناختی دشمن فائق بیاید، باید تقویت شود تا عرصه را به رقبا واگذار نکند.

وی اظهار کرد: رسانه ها در فضای موجود و در عرصه جنگ شناختی دشمن باید دائما در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند زیرا در این عرصه هدف تیرها، افکار و اذهان مردم است و رسانه می‌تواند از این تهاجم جلوگیری کند.

محدث با بیان اینکه مهمترین وظیفه رسانه ها امروز کمک به تحقق جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: قوی شدن رسانه ها الزاماتی دارد که این الزامات می تواند توسط بسیج رسانه انجام شود و این سازمان باید در زمینه ارتقا کیفی رسانه ها اقدامات موثر انجام دهد تا رسانه رسالت خود را در جهاد تبیین به درستی ایفا کند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در اقشار تخصصی بسیج استان یزد ادامه داد: توجه به آموزش و برگزاری کارگاه های تخصصی، ایجاد رقابت سازنده در بین رسانه ها، حمایت های شایسته صنفی و دولتی، ارتقا سواد رسانه‌ای جامعه، تقویت روحیه مطالبه گری با رعایت انصاف، ایجاد زمینه رشد فناوری های نوین رسانه ای در ارتقاء فضای رسانه ای اثرگذار است.

محدث تصریح کرد: رسانه قوی؛ رسانه ای است که حقایق و واقعیت ها را به خوبی تبیین کند و در مقابل حرکت گمراه کننده و تهاجم رسانه ای دشمن که افکار جوانان را دچار تزلزل و خدشه می کند، بایستد.

وی گفت:امروز جهاد در عرصه رسانه پرداختن به جهاد تبیین است و در خط مقدم جهاد تبیین، رسانه ها و اصحاب رسانه حضور دارند و این قشر باید برای گسترش ارزش ها، بیان حقایق و پاسخگویی به شبهات و تصویرسازی های غلط، ابهام آفرینی و شبهه افکنی های دشمنان که جامعه را در ورطه بی هویتی، خود کم بینی، خود تحقیری و خود تخریبی غوطه ور کرده اهتمام جدی داشته باشند،

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در اقشار تخصصی بسیج استان یزد افزود: امیدواریم جشنواره رسانه ای ابوذر در استان به بهترین نحو ممکن برگزار شود و این جشنواره بتواند الگویی برای تمام جشنواره های رسانه ای در سطح کشور باشد.

رییس بسیج رسانه استان یزد هم در این نشست گفت: تولید محتوای انقلابی یکی از محورهای اصلی جشنواره استانی رسانه ای ابوذر است و سعی شده تا با انتخاب موضوعات مختلف در جهت محتوای طراز انقلابی حرکت کنیم.

علی محمد پارسائیان افزود: امیدآفرینی یکی از موضوعات اصلی دیگر این جشنواره است که با توجه به هجوم دشمنان در جهت کاهش امید مردم ، سعی داریم با تولید محتوای رسانه ای در این مسیر گام برداریم و در مقابل دشمنان بیایستیم.

دبیر اجرایی دومین جشنواره استانی رسانه ای ابوذر نیز گفت: جشنواره امسال با رویکرد آموزش و تقویت جایگاه رسانه ای استان با هدف اثرگذاری بیشتر در حوزه جهاد تبیین برگزار می شود.

امیررضا زاده با بیان اینکه جشنواره یاد شده در ۱۱ قالب خبری و ۳ محور استانی برگزار می شود، افزود: آثار ارسالی باید از فروردین ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ تولید و منتشر شده باشد و علاقه مندان می توانند در سه بخش و در هر بخش چهار اثر ارسال کنند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار با جشنواره یاد شده ۱۵ آبان ماه سالجاری بیان و اظهار کرد: این جشنواره در قالب گزارش تحقیقی و تحلیلی ، گزارش خبری ، مصاحبه ، یادداشت و سرمقاله ، تیتر ، اینفوگرافی ، موشن گرافی ، عکس،کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست برگزار می شود.

رضازاده محورهای جشنواره مذکور را تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی ، جهاد تبیین ، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب های اجتماعی ، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، بسیج و حوزه اقدام ، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، مکتب شهید سلیمانی ، امید و نشاط آفرینی ، خانواده ، جامعه ، فرزند آوری و سبک زندگی ایرانی - اسلامی اعلام کرد و گفت: همچنین تولید محتوا رسانه ای ویژه جامعه ایثارگری یزد، گردشگری یزد با محوریت فرهنگی اسلامی و دستاوردهای دانش بنیان در حوزه آب و پزشکی یزد از محورهای استانی این جشنواره است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: جشنواره ، رسانه ، بسیج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار