عضو شورای شهر یزد:
عضو شورای شهر یزد با بیان این که به نظر می‌رسد نگاه صرفا اقتصادی به مقوله خانواده و جمعیت راهگشا نیست، بر لزوم اهتمام بیش از پیش به لایه‌های مغفول مانده فرهنگی و اجتماعی در طراحی و تدوین و اجرای چنین قوانین و دستورالعمل‌هایی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ 13 June 2022

«فخرالسادات خامسی» در این باره افزود: باید از جامعه نخبگانی و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانند قشر فرهنگیان،دانشگاهیان، تشکل های مردمی و امثالهم به بهترین نحو استفاده شود تا تفاوت گفتمانی در روند اجرا وجود نداشته باشد.

وی با بیان این که بعضاً تناقضات ساختاری و سیستمی در اینگونه موارد موجود هست که نیاز به توجه و اصلاح دارد، گفت: معمولا «اقناع» در مورد قوانین قبل از قانون‌گذاری و اجرا در نظر گرفته می شود و به همین دلیل موفق نیست بنابراین لازم است پیش از ابلاغ و اجرای قوانین، اقناع جامعه هدف و هماهنگی لازم بین هر سه بخش قانون گذاران، مجریان و جامعه نخبگانی صورت گرفته باشد.

خامسی گفت: اگر قوانین در کمیسیون ها مجزا بررسی شود نتیجه بهتری خواهد داشت؛ تجربه نشان می دهد قوانینی که به شکل تجمیعی در مجلس مصوب می شود معمولا مقرون به موفقیت نیست.

وی خاطرنشان کرد: موارد مهمی همچون حوزه خانواده، اجتماعی و فرهنگی باید به شکل مورد به مورد، قوانین آن در کمیسیون های تخصصی بررسی شود و برای هرکدام مصوبه ای ابلاغ شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

عضو شورای شهر گفت: همچنین برخی قوانین ابلاغ می‌شود ولی در اجرا با نظارت لازم همراه نیست.

به گزارش ایسنا و به نقل از شورای اسلامی شهر یزد، خامسی گفت: قوانین وقتی وضع می شود هم پوشانی دارد اما متأسفانه مطالعات قبلی و پیشینه آن صورت نمی‌گیرد و تعارض دارد و اگر قوانین تعارض داشته باشد مشکل ساز می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار