مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش:
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش مهارت های زندگی به دانش اموزان از طریق طرح مدرسه خوانا، آموزش خلاقیت ، ارایه تکالیف مهارت محور و توانمند سازی همکاران دوره ابتدایی از برنامه های مهم آموزش ابتدایی این وزارتخانه است.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 26 May 2022

به گزارش ایرنا سید محمد حسین حسینی روز پنجشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان یزد افزود: باور ما این است که دانش آموزان ولی نعمتان ما هستند و تمام تلاش ما این است که با کمک آموزش های حضوری افت تحصیلی دانش آموزان را جبران کنیم.آموزش و پرورش آیینه تمام نمای جامعه و تنها راه هموار کشورها برای پیشرفت است و سرمایه گذاری در این دستگاه موجب تحول و رشد جامعه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:آمدن بچه ها به مدرسه و انسداد مبادی بی سوادی یکی از ضروری ترین وظایف ما است و تا زمانی که این شکاف وجود دارد موفقیتی نخواهیم داشت و دانش آموزانی که از حضور در مدرسه محروم می شوند ممکن است مسیر زندگی‌شان ختم به گمراهی شود.

وی ادامه داد: انسداد مبادی بی سوادی در کنار کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی،رشد تحصیلی، عاطفی اجتماعی و جسمانی از اهداف و برنامه های اصلی دوره ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم گفت: صفر تا صد تعلیم و تربیت کشور از دوره پیش دبستانی را بر عهده گرفتیم بدون این که متناسب با این گروه حساسی که به بدنه آموزش و پرورش اضافه شد، ما توانمندیمان را افزایش دهیم و این مستلزم ورود جدی وزارت آموزش و پرورش است هم در رابطه با جذب نیروی انسانی متخصص ، هم در رابطه با تعریف فعالیت ها و هم در ارتباط با محتواهایی که باید تولید شود.

محمد کاظم رحیمی نژاد افزود: اگر افق پیش دبستانی و دبستان را با برنامه و خوب ترسیم کنیم نه تنها برای سایر دوره ها بلکه تا ابد هیچ مشکلی نخواهیم داشت، کارمان را با قوت دنبال با یک تضمینی حرکت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در حوزه آموزشی و اجرا معمولا قائم به فرد و با برد محدود و با نگاه فردی هستیم و در این صورت است که فعالیت خوب و ارزشمند در سطح یک مدرسه باقی می ماند در صورتی که می توانیم با کمک درس پژوهی از این توان ها به صورت جهت مند و سازمان یافته استفاده کنیم و نگذاریم این توان در چارچوب یک کلاس یا مدرسه محدود بماند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: افراد موفق در نحوه ارائه مطلب ،طراحی و تنظیم طرح درس که توانسته اند با کمترین خستگی بیشترین کارایی را به مخاطبشان که دانش آموز است داشته باشند را در یابیم از آن جهت که موظف شوند تجربیاتشان را با هم اندیشی و جلساتی که در مدارس برگزار می شود به سایرین هم منتقل کنند.

رحیمی نژاد ادامه داد:برنامه ای در راستای عدالت آموزشی در حوزه پشتیبانی از مدارس حاشیه ای و لازم التوجه داریم به گونه ای که هر مدرسه توانمند دو مدرسه را تحت پوشش خود قرار دهد که در نظر داریم مصوبه اش را از شورای آموزش و پرورش اخذ و این طرح را اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه ما معترفیم که آنچه انتظار بود در حوزه تعلیم و تربیت به دلیل شیوع بیماری کرونا در مقطع ابتدایی اتفاق نیفتاد و محقق نشد و پیگیر آن هستیم که این خلاء را جبران کنیم.

این مسوول آموزش و پرورش، مدرسه و دانش آموز را سه رکن اصلی تعلیم و تربیت دانست و به نقش محوری دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تربیت انسان‌هایی خوب منتج به تولید خوب می‌شود و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ما زمینه ساز پیشرفت کشور است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هم در ابتدای این جلسه گفت:استان یزد دارای ۸۲۳ مدرسه ابتدایی،۵۸۹۳کلاس درس با ۱۵۳۹۱۶ دانش آموز است که با ۲۳۹۴۶ نفر نوآموز ۶۹/۸۸ درصد نوآموزان را تحت آموزش دوره پیش دبستانی قرار داده است.

سعیده بهادرزاده استان یزد را استانی سرآمد و برخوردار در حوزه تعلیم و تربیت دانست و این مهم را مدیون همگامی و همراهی سه عنصر مدرسه، دانش آموز و فرهنگ والای اولیا و مربیان مدارس دانست.

نشست آموزشی با ناظران و ارزیابان برنامه تدبیر، نشست آموزشی _توجیهی بسته تحولی مدرسه خوانا ویژه مدرس راهبران بسته تحولی مدرسه خوانا و بازدید از نحوه برگزاری آزمون علمی مهارتی ویژه ناظران مدارس ابتدایی از دیگر برنامه های سفر مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت اموزش و پرورش به استان یزد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار