چهارمین کنگره بین‌المللی شعر توحیدی در سه بخش بزرگسال، کودک و نوجوان و غیرفارسی روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور ۲۰۷ شاعر از ۲۸ شهر ایران و هشت کشور جهان در هتل گلشن شهر میبد یزد آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 26 May 2022

دبیر اجرایی این کنگره روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ۵۸۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده گفت: از مجموع شاعران شرکت کننده در این کنگره، ۲۸ نفر از هشت کشور خارجی شامل سریلانکا، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، روسیه، هند، بحرین و سوریه حضور دارند .

هادی زارع، موضوعات این کنگره را شامل توحید و معارف توحیدی، شرح حال شاعران ۹ سماء و صفات خداوند متعال، جلوه های جلال و جمال الهی در پدیده های جهان، تماشای عظمت خداوند در عالم، ستایش و ثنای پروردگار، نیایش و مناجات در آستان حضرت حق بیان کرد.

وی سپاس و شکرگزاری به درگاه خداوند منان، تسبیح و تقدیس خداوند متعال، گفت و گوی عارفانه با معبود ازلی را نیز از دیگر موضوعات کنگره عنوان کرد .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد ادامه داد : چهارمین کنگره بین المللی شعر توحیدی در ۲ نوبت، صبح (ویژه شعرا) و مراسم اختتامیه آن از ساعت ۱۶ الی ۲۰ امروز با حضور شاعران ایرانی و خارجی در تالار رشید الدین دانشگاه آزاد اسلامی میبد برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت، دبیری علمی این رویداد فرهنگی بر عهده استاد زکریا اخلاقی از شاعران برجسته کشوری است.

به گفته رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد در پایان این کنگره، ۳۰ شاعر ایرانی و خارجی برگزیده و تجلیل خواهند شد.

میبد در ۵۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: کنگره ، میبد ، شعر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار