توسط هنرمند اردکانی؛
طرح مستندسازی از زندگی و خدمات ۲۰ نفر از شخصیت های برجسته معاصر اردکانی با عنوان تاریخ شفاهی اردکان توسط هنرمند اردکانی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 25 May 2022

حمیدرضا مستوفی تهیه کننده و کارگردان این اثر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز تولید این مجموعه مستند اظهار داشت: مستندسازی از زندگی چهره های برجسته و اثرگذار معاصر اردکانی از مدت‌ها پیش مطرح بود که این طرح امسال به بار نشست.

وی با اشاره به اهداف تولید این اثر بیان کرد: این مجموعه مستند با مرور زندگی و خدمات چهره های ماندگار اردکان می کوشد جستاری در تاریخ شفاهی این شهرستان باشد..

مستوفی ادامه داد: بدیهی است ثبت عملکرد و نقش آفرینی علما، فضلا، اطبا، هنرمندان، معماران، پژوهشگران، مولفین، واقفین و دیگر شخصیت های برجسته اردکانی، گام مهمی در تشریح و شناسایی وقایع، رویدادها و حوادث تاریخی در این شهرستان به شمار می رود.

وی افزود: زمان هر قسمت از این مستندها با توجه به ابعاد و زوایای زندگی هر شخصیت بین ۱۵ تا ۳۵ دقیقه است و تاکنون سه قسمت از این مجموعه از جمله مستند زندگی علی سپهری مورخ و نویسنده، علی سالک پیشکسوت و پدر ورزش نوین اردکان و حسین افخمی شاعر و مدیحه سرای برجسته اردکانی تولید و تدوین آن به پایان رسیده است.

این کارگران جوان اردکانی تصریح کرد: در قالب این پروژه به سراغ ۱۷ نفر دیگر از شخصیت های اثرگذار و برجسته اردکان خواهیم رفت و ضمن روایت زندگی و خدمات آنان، سبک زندگی مردم، تحولات، رویدادها و حوادث تاریخ یکصد ساله معاصر این شهرستان را از زاویه نگاه این افراد برای مخاطب بازگو می کنیم.

وی گفت: در تولید این مجموعه مستند علی حماسی به عنوان تصویربردار و صدابردار حضور داشته و حسین شکراللهی تیتراژ و وله ها را ساخته است همچنین محمدرضا کمالی مدیر تولید، محمدعلی صادقیان هماهنگی و این پروژه را انجام داده اند و کار کارگردانی و تدوین اثر را نیز خود برعهده گرفته ام.

منبع: مهر
برچسب ها: اردکان ، مستند ، هنرمند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار