دبیر ستاد اربعین استان یزد گفت: ستاد اربعین با ۱۷ کمیته تخصصی برای ساماندهی زائرین حسینی در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 25 May 2022

به گزارش ایرنا، احمد گنجی روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی (ع) در اردکان افزود: پیاده روی اربعین یکی از مهم‌ترین اقدامات و گردهمایی شیعیان جهان است و ستاد اربعین حسینی (ع) به منظور ساماندهی و رفع کمبودها برای برپایی باشکوه مراسم در شهرستان های استان شکل گرفته و این ستاد در اردکان آغاز به کار کرده است.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری یزد ادامه داد: در راستای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سال جاری با پیگیری هایی که انجام شده، ستاد مرکزی اربعین، دستورالعمل های مربوطه را به استان یزد ابلاغ کرده و کمیته های ۱۷ گانه ستاد اربعین شکل گرفته و در شهرستان ها هم همین اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: دستور العمل های برش شهرستانی تهیه شد و به ستاد های اربعین ارسال گردید و نهایتا در شهرستان ها ۶ کمیته برنامه ریزی شده و زیر نظر ستاد اربعین شهرستان فعالیت خواهند نمود.

دبیر ستاد اربعین حسینی (ع) استان با بیان اینکه ستادهای نیمی از شهرستان ها استان تشکیل جلسه داده اند، تصریح کرد: ستاد اربعین در استان در اواخر فرودین ماه برگزار شد و جلسه بعدی هم هفته آینده با حضور اعضای ستاد اربعین استان و فرمانداران برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم با این برنامه ها هم در سطح شهرستان و هم در سطح استان اعزام خوبی را برای اربعین امسال داشته باشیم.

گنجی اظهار داشت: مهم ترین مبحث این نشست ها، تامین امنیت و انتظامات مراسم است تا ضمن برگزاری مراسم باشکوه و با به حداقل رساندن ضعف ها و نارسایی ها رضایتمندی مردم خوب شریف استان را به همراه داشته باشد.

سرپرست فرمانداری اردکان نیز در ادامه با بیان اینکه نباید نگاه به مراسم اربعین حسینی(ع) یک نگاه اداری و حاکمیتی باشد افزود: در این زیارت فرازهای عجیبی نهفته است ، امام حسین (ع) قیام کردند تا بندگان را از جهالت نجات دهد .

حسین سبزواری با اعلام اینکه کمیته ها در اردکان تشکیل جلسه دهند و نتیجه را اعلام کنند اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و امکانات پشتیبانی و نیز بهبود مسیرهای مواصلاتی برای عبور و مرور راحت‌تر عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) امری ضروری است.

مطابق تقویم ۱۴۰۱، روز ۲۶ شهریورماه برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴، اربعین حسینی است.

مرکز شهرستان ۱۳۵ هزار نفری اردکان که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد و متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: ساماندهی ، اربعین ، زائرین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار