با رویکرد شبکه‌سازی حرفه‌ای در بازار کسب‌وکار؛
اولین کافه کارآفرینی ابرکوه به منظور اتصال کارآفرینان، صاحبان ایده، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، صنعتگران، سیاست‌گذاران و افراد جویای کار با هدف رونق فضای کارآفرینی، رشد خلاقیت و شکوفایی ایده‌های کسب‌وکار و شبکه‌سازی در ابرکوه راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 25 May 2022

«مهرداد امید سالاری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام خبر فوق، اظهار کرد: پس از راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و در راستای رسالتی که در این زمینه بر عهده داشتیم، بستری را جهت شکوفا شدن خلاقیت و ایده‌های نو که منجر به شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوین شود، در قالب کافه کارآفرینی ایجاد کردیم.

وی به عنوان راهبر کافه کارآفرینی، ابراز کرد: در این مجموعه تلاش داریم با برقراری ارتباط میان استارتاپ ها، سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها، کارآفرینان، صاحبان ایده، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، صنعتگران، سیاست‌گذاران و افراد جویای کار ضمن ایجاد تعاملات اجتماعی گسترده بین تمامی اجزای اکوسیستم کارآفرینی، مسیر رسیدن به توسعه روزافزون کارآفرینی را تسهیل کنیم.

این مسئول با تأکید بر اصل فرصت سازی برای صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران در این کافه کارافرینی، خاطرنشان کرد: همان‌طور که افراد بسیاری به دنبال شغل و درآمد مناسب هستند، سرمایه‌گذاران زیادی نیز وجود دارند که می‌خواهند با بهره‌گیری از ایده‌های نو، خلاقانه، هدفمند و دانش‌بنیان و همچنین نیروی انسانی متخصص، سرمایه خود را افزایش داده و خدمات یا محصولی به جامعه ارائه کنند.

وی که در سال 97 به عنوان جوان برتر کارآفرین استان اصفهان هم انتخاب شده بود، ادامه داد: در کافه کارآفرینی با توجه به تجربه و شناختی که از طرفین فوق داریم و همچنین ارتباط مؤثر با مسئولین دستگاه‌های اداری، در قالب یک دورهمی دوستانه بین طرفین اتصال برقرار کرده و تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون موانع پیش روی آنان را برداریم.

این متخصص گیاهان دارویی، کافه کارآفرینی را مکمل کانون‌های کارآفرینی یا کاریابی‌ها برشمرد و افزود: کافه کارآفرینی زنجیره مفقوده بازار کسب‌ و کار در شهرستان ابرکوه بود که به علت عدم فرهنگ‌سازی اکثر افراد تحصیل کرده شغل را تنها استخدام در ادارات و ارگان‌های دولتی دانسته و برای قدم نهادن در مسیر کارآفرینی و تبدیل کردن ایده‌های خود به محصول، ریسک‌پذیری ندارند.

امیدسالاری افزود: امروز در حوزه کارآفرینی و اشتغال مدرک تحصیلی و مقطع آن مهم نیست، مهم این است که فرد چه حرفه و کاری را بلد است. افراد باید بدانند چه می‌خواهند و چه توانایی دارند که در راستای توانایی خود، آموزش‌های تخصصی و کاربردی را فرا گیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار